Avatar billede oyejo Nybegynder
07. juli 2004 - 11:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Organisere Prosjekthåndbok med mange filer

Hei Eksperter, håper dere forstår norsk ;-)

GENERELT
Vi har en prosjekthåndbok i vårt firma.
Den består av en mange forskjellige kataloger (directories)
Hver katalog består av mange wordfiler (og kan hende noen exelfiler )

HVERT PROSJEKT:
For hvert nytt prosjekt blir det laget en prosjektmappe, der de aktuelle filer blir lagret på nytt og skrevet ut.

SPØRSMÅL:
Jeg ønsker et system,  der hvert prosjekt har et skjema med overskikt over alle filer.
Jeg vil at skjemaet skal være slik at jeg ved hjelp av en avkryssingsboks kan velge de skjemaer som skal være med i prosjektet.

Jeg ønsker også å kunne fylle ut noen felter som prosjektnummer og navn, prosjektleder og anleggsleder med mer.

Systemet bør så generere en innholdsliste over de valgte dokumenter.
Og det bør være enkelt å skrive ut alle dokumenter.

Bør jeg benytte Access eller går det greit med Word.
Avatar billede romanov Nybegynder
07. juli 2004 - 11:14 #1
Word er vist ok.
//Romanov
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. juli 2004 - 11:21 #2
hmm... som jeg forstår det vil jeg mene det være bedst at lave en database med en form med tilhørende checkbokse, hvor man kan klikke af hvilke skemaer der skal være med i projektet. Herefter kan du generere en raport (eller skrive det hele ud til et worddokument) og udfylde denne med projektnummer, navn osv... Herefter kan du lave en indholdsfortegnelse ud fra de skema'er der er indsat i den ny-genererede raport eller dokument...
Avatar billede oyejo Nybegynder
07. juli 2004 - 11:56 #3
Det kan nok godt hende jeg lager den i Access.
Men er det mulig å koble flere wordfiler, men en felles innholdsliste?
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. juli 2004 - 11:59 #4
ja, det kan du godt. Du kan jo bare lave en variabel der holder styr på hvilke skemaer der bliver smidt ind i dit worddokument, eller raport, og lave en indholdsfortegnelse ud fra denne variabel... :)
Avatar billede oyejo Nybegynder
07. juli 2004 - 13:23 #5
kan jeg også sette inn en avkryssingsboks?
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. juli 2004 - 13:26 #6
ja, som jeg ser det kan du lave en form. på denne form kan du placere en række afkrydsningsbokse som hver relatere til et skema. Når alle data og afkrydsningsbokse er klaret kan du chekke hvilke data der skal med på den ny-genererede raport, og sætte det ind i et nyt dokument... ka du følge mig?
Avatar billede oyejo Nybegynder
07. juli 2004 - 13:28 #7
jeg klarer ikke å finne disse boksene, hvor er de?
en annen ting: kan jeg ha forskjellig topp og bunntekst fra side til side?
Avatar billede oyejo Nybegynder
07. juli 2004 - 13:32 #8
fant avkryssingsboksen :-)
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. juli 2004 - 13:35 #9
Du kan lave det på samme måde som med teksten, eller du kan prompte brugeren om hvad der skal stå?!
Avatar billede oyejo Nybegynder
07. juli 2004 - 15:55 #10
Jeg TROR jeg etter mye hjelp har funnet ut av det.
Kun en ting til slutt:
Etter at jeg har satt inn sideskift og inndelingsskift
benytter jeg  Settinn- fil
Den nye filer blir satt inn i dokumentet, men
problemet er at topp og bunntekst ikke følger med.
Hvordan gjør jeg det?
Avatar billede ferdinand.k Mester
09. juli 2004 - 10:55 #11
hmm... jeg er ikke helt med...
Avatar billede oyejo Nybegynder
09. juli 2004 - 11:15 #12
Hei Ferdinand
Jeg har funnet ut av det.
Her kommer dine velfortjente point's
Oye
PS!
Er det foresten en enkel metode for å endre rekkefølgen på sidene.
For eksempel slik at side 2 blir side 1 og omvendt?
Avatar billede ferdinand.k Mester
09. juli 2004 - 11:18 #13
ja... når du indsætter alle tekstdokumenterne fra din access database, kan du da ikke bare sætte dokumentet ind som det skal se ud!? altså lave en rækkefølge hvori dokumenterne bliver indsat i!? :)
Avatar billede oyejo Nybegynder
09. juli 2004 - 11:22 #14
jeg har ikke benyttet Access i denne omgang.
har bare laget et stort worddokument.