Avatar billede pansrega Nybegynder
05. juli 2004 - 09:16 Der er 5 kommentarer

Microsoft Publisher

Jeg har lavet en lille hjemmeside i Microsoft Publisher.

Jeg har købt et domæne.

Mit problem er at jeg ikke kan uploade hjemmesiden til internettet?

Ved nogen hvordan jeg bærer mig ad?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. juli 2004 - 09:23 #1
I forbindelse med dit domæne køb skulle du gerne have modtaget et brev/en mail med nogle ftp-oplysninger.

Åben din browser og indtast din ftp-adresse i adresselinien. Der kommer nu en boks med mulighed for at udfylde brugernavn/password - udfyld disse felter, med oplysningerne du har fået tilsendt.

Du vil nu komme ind i "en mappe" ligesom det var på din egen computer. Her skal du lægge dine hjemmeside filer, ved træk/slip eller copy/paste. HUSK at startfilen skal hedder index.html. index.htm eller lign.
Avatar billede pansrega Nybegynder
05. juli 2004 - 09:42 #2
Jeg har modtaget en registreringsudskrift fra DK Hostmaster med et Handle og en Pin-kode. Det går jeg ud fra er brugernavn/password.

Der står bare ikke noget om ftp-oplysninger. Er det mit valgte domænenavn?

Eller kan jeg finde ftp-oöplysninger andre steder?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. juli 2004 - 09:45 #3
Er det kun domænet du har købt?? Du skal jo købe et webhotel, hvor du kan have filerne til at ligge.
Avatar billede pansrega Nybegynder
05. juli 2004 - 10:05 #4
øøøhhhh - nå ja ;-) Det er da klart.

Det må jeg lige have gjort - tak for hjælpen.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. juli 2004 - 10:07 #5
Håber du finder ud af det.