Avatar billede chrisjon Nybegynder
02. juli 2004 - 21:16 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Problemer med internet over lan

Hey jeg har lige haft geninstalleret mit xp, og jeg sidder til mini lan sammen med min bror, før i tiden har vi aldrig haft problemer med at kommer på internettet.

men nu kan vi ikke komme på nettet når jeg tænder min comp, internettet virker kun på min lillebrors computer, når jeg har slukket min comp, men vi kan ikke gøre det omvendt og slet ikke på samme tid,

jeg har det på fornemmelsen at det er min router som fucker op i det, og ikke kan finde ud af at give og administrere ip adresserne til hver comp, som ved standard (som altid) er sat til at hente ip automatisk.

inde på routeren står min comp som 10.0.0.2 og min brors står som 10.0.0.3 i dhcp table.

desuden er det en zyxel router jeg har.

er der nogen som kan fortælle hvad problemet er, da jeg satte netværk op brugte jeg guiden og valgte.

This computer connects to the internet directly or through a network hub. other computers on my network also connect to the internet directly or through a hub.

btw er min zyxel router en følgende model. prestige 650R-31, adsl router
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 21:27 #1
Har du prøvet at have det hele slukket og trukket strømstikket ud af routeren ?
Det lyder ligesom om at den får givet din computer den samme ipaddresse som din bror ?
Avatar billede chrisjon Nybegynder
02. juli 2004 - 21:46 #2
Hmn ja har prøvet har prøvet en god del ting efter hånden jeg er også sikker på at det med ipen er fucked.  men prøver lige igen for en god ordens skyld
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 22:00 #3
Ok, her er så lige lidt at prøve hvis nu ikke det virker efter at routeren har været slukket.

Start en dosprompt på begge computere.
Skriv
ipconfig
og tryk enter.

Kig efter ipaddressen og prøv at pinge din brors computer(f.eks 10.0.0.3) fra din(f.eks 10.0.0.2).
F.eks
ping 10.0.0.3
Svarer den ?

Prøv så modsat
ping 10.0.0.2

Og prøv fra begge computere at pinge routeren:
ping 10.0.0.1

Kommer der svar fra alle, kan du prøve at pinge ud på internettet:
ping 130.57.4.27

Svarer den så prøv:
ping www.novell.com

Er der svar på alle pings må fejlen ligge i IE opsætningen !
Avatar billede chrisjon Nybegynder
02. juli 2004 - 22:12 #4
lige da jeg startede begge op virkede det internettet kort tid og jeg kunne pinge ud efter ca 5-10 sekunder virkede det ikke mere og internettet duttede heller ikke. iperne i ipconfig var korrekte jeg comp 1 havde 10.0.0.2 og comp 2 havde 10.0.0.3

jeg prøvede så efter at logge på min router og kigge i dhcp table igen og der stod at comp 1 havde 10.0.0.2 og comp 2 havde 10.0.0.3 som der stod i ipconfig.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 22:18 #5
Når det er gået i fisk, kan computerene så stadig pinge hinanden ?
Avatar billede chrisjon Nybegynder
02. juli 2004 - 22:21 #6
Ja sagtens
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 22:24 #7
Hvad er det for en udbyder i har ? Er det webspeed, adsl, stofanet eller ?

Kan du se om routeren har fået en ipaddresse fra udbyderen ?
Avatar billede chrisjon Nybegynder
02. juli 2004 - 22:26 #8
jeg har cybercity adsl.

IP Address: 212.242.119.10
IP Subnet Mask: 255.255.255.255
Default Gateway: ChangeMe
VPI/VCI: 0/ 35

så ja jeg må have modtaget en fra cc
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 22:35 #9
Ok, jeg kan godt nok ikke pinge din routers ipaddresse, men da det ikke er alle routere der svarer på ping på ydersiden betyder det sikkert ikke noget.

Jeg tror jeg ville prøve at fyre en fast ipaddresse ind i din pc, og se om den så kan finde ud af det. Så på din brors pc fyrer du denne kommando af:
ipconfig /all

Så kan du se alle tcp/ip parametrene.

Dem taster du så ind manuelt i din egen, bortset fra at ipaddressen selvfølgelig skal være anderledes. Tag f.eks. 10.0.0.51
Husk at sætte dns-servere ind også.
Avatar billede chrisjon Nybegynder
02. juli 2004 - 23:04 #10
arg det dutter stadig ikke, forpulede ***, hmn har du andre gode ideer, sys bare at det er sjovt at det kun er min egen comp alts[ comp 1 som ikke virker selvom at jeg slukker for comp 2.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 23:15 #11
Der var en ting som jeg glemte i farten.
Du skrev jo at det virkede i nogle sekunder lige i starten, så prøv lige dette :
Sluk din brors computer, på din egen computer skal du klikke start | kør, skriv msconfig og tryk enter. Find fanebladet start og fjern krydset i alle programmer herinde. Genstart og se om den så virker.
Hvis ikke så kan du blot sætte krydserne ind igen og starte din brors computer.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 23:16 #12
Jeg lurer på om der er et program der starter automatisk op, der laver ravage. (jeg ved godt den er nyinstalleret, men den kunne jo være blevet inficeret fra din brors pc. Det går lynhurtigt hvis der er en virus aktiv)
Avatar billede chrisjon Nybegynder
02. juli 2004 - 23:47 #13
Okay jeg fjernede alt der inde fra,  og begge comps kan vaere paa nettet paa samme tid, men det lQser jo ikke problemet, jeg har kQrt virus scan og fandt 4 virusser som er blevet fjernet, men har ikke prQvet at saette alt i msconfig start til igen da jeg lige ville opdatere win fQrst. men her er et ss af hvad der laa i msconfig, saa kan det vaere at du kan fortaelle mig hvad der er mystisk ved det,

http://www.chrisjon.dk/ss.gif
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juli 2004 - 00:02 #14
OK at sætte kryds i igen:
adgjdet
logi_mwx
nvcpl
nvmctray
nwiz
updreg
cthelper

Ikke ok:
sdmvpu  = Aner ikke hvad det er, så det er nok snavs eller virus.
pdsched = 'W32.Spybot.Worm'  !!!!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juli 2004 - 00:08 #15
Så du skal gøre det samme på din brors pc !!!!

Det må være den der har inficeret din. 'W32.Spybot.Worm' forsøger at sprede sig via netværk, og den må så være aktiv på din brors pc, da den ikke kan komme ind igennem routeren.

Så jeg vil anbefale at i kun har 1 pc tændt ad gangen indtil i har udryddet den virus og fået computerne opdateret på windows update. ALLE kritiske updates skal køres.
Avatar billede chrisjon Nybegynder
03. juli 2004 - 00:12 #16
avg fandt den ikke, prQver lige med housecall.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juli 2004 - 00:43 #17
Jeg søgte igen på internettet efter pdsched og jeg er ikke længere sikker på at det er en virus. Det var kun en side der sagde at det var en virus, mens en masse andre sider behandler den som om det er spyware.

Så her er den måde som de andre behandler den på:
Download hijackthis og smid den i en folder for sig selv:
http://danborg.org/spyware/HJT/hijackthis.exe
kør programmet og vælg "save log" og smid teksten herind. Så kigger jeg på den og fortæller hvad du skal gøre.
Avatar billede chrisjon Nybegynder
03. juli 2004 - 14:50 #18
Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 5:52:42 AM, on 7/3/2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] "C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft DirectX] PDSched.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O21 - SSODL: Web Event Logger - {79FEACFF-FFCE-815E-A900-316290B5B738} - C:\WINDOWS\System32\Djdhim32.dll
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juli 2004 - 15:05 #19
Disse skal du fixe i hijackthis:
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft DirectX] PDSched.exe
O21 - SSODL: Web Event Logger - {79FEACFF-FFCE-815E-A900-316290B5B738} - C:\WINDOWS\System32\Djdhim32.dll

Derefter genstarter du i fejlsikret tilstand og sletter
c:\windows\system32\pdsched.exe
og
C:\WINDOWS\System32\Djdhim32.dll

Så starter du normalt og laver en ny hijackthis log og smider den herind.
Avatar billede chrisjon Nybegynder
03. juli 2004 - 17:12 #20
okay har fjernet de 2 og det her er hvad der er nu.

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 8:14:37 AM, on 7/3/2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
D:\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] "C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juli 2004 - 19:03 #21
Så er den fin og flot.
Der er ikke noget tilbage.
Avatar billede chrisjon Nybegynder
03. juli 2004 - 20:17 #22
men jeg kan stadig se pdsched i msconfig/start
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juli 2004 - 20:38 #23
Ja, det er korrekt, den var jo disablet. Derfor vises den ikke i HiJackThis

Gå i msconfig og sæt kryds i den igen, tryk OK men lad være med at genstarte.
Scan så med HiJackThis igen og den burde nu dukke op som en linie med:
O4 - HKLM\..\Run:.........pdsched.exe

Den fixer du og den burde nu være væk fra msconfig. Genstart og check at linien nu er helt væk, både fra msconfig og HiJackThis
Avatar billede chrisjon Nybegynder
03. juli 2004 - 22:31 #24
okay prQver lige
Avatar billede chrisjon Nybegynder
03. juli 2004 - 22:32 #25
det virkede, tak for det. og alt hjaelpen.