Avatar billede enco Nybegynder
02. juli 2004 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Andre skriftsprog

Kan Dreamviewer og Flash ikke tage f.eks. cyrriliske (russiske) bogstaver ???
Jeg kan ikke kopi - paste noget ind uden det bliver volapyk spørgsmålstegn ???
Avatar billede miss-g Seniormester
02. juli 2004 - 00:30 #1
Ved det faktisk ikke - men har du prøvet at ændre font DW?

I menuen EDIT - Preferences - fonts
Avatar billede enco Nybegynder
02. juli 2004 - 00:44 #2
Jeg kan ikke vælge Cyrillisk i Porpotionel Fonts, men kun i Font settings. Så jeg forstår ikke helt hvad det er man kan under denne funktion ?
Avatar billede miss-g Seniormester
02. juli 2004 - 08:17 #3
Font Settings lets you specify the set of fonts to be used in Dreamweaver for documents that use a given type of encoding. For example, to specify fonts to use for Japanese documents, select Japanese from the Font Settings list and then choose a proportional font, a fixed font, a Code view font, and a Tag inspector font from the menus below; all documents in Japanese encodings are then displayed using those specified fonts.

Note: To appear in the font pop-up menus, a font must be installed on your computer. For example, to see Japanese text you must have a Japanese font installed.

To specify the fonts used for U.S. English and all Western European languages, choose Western from the Font Settings list, and then choose a set of four fonts from the font pop-up menus. To set appropriate double-byte fonts for Asian languages, choose Japanese, Traditional Chinese, Simplified Chinese, or Korean. (To display an Asian language, you must be using an operating system that supports double-byte fonts.) You may also choose fonts for Central European, Cyrillic, Greek, Icelandic Mac, or Other encodings.

Sådan som jeg læser det....

Du skal vælge cyrillic under FONT SETTINGS

FONT porpotionel, er den skrift som Dreamweaver bruger som standard i dit layout.
Avatar billede enco Nybegynder
02. juli 2004 - 23:16 #4
Miss-G>> Det er valgt som du også skrever men den tager ingen cyrilliske tegn ind når jeg copy paster noget ind på siden ? Det bliver bare spørrgsmålstegn !!!!
Avatar billede enco Nybegynder
02. juli 2004 - 23:18 #5
Undre mig iøvrigt meget at ingen "eksperter" kan svare mig på dette spørgsmål
Avatar billede miss-g Seniormester
03. juli 2004 - 00:36 #6
Nogle gange hjælper det, hvis man kopierer ind i notesbook først, så markerer du det hele der og indsætter i Dreamweaver.

Den virker i andre sammenhænge - prøv om du kan det *S*

Det er er vel ikke så tit at man har brug for andre sprog, derfor er der måske ingen der lige har prøvet din situation *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
07. juli 2004 - 17:25 #7
Hjalp det? Ellers har jeg ikke flere forslag...suk.
Avatar billede enco Nybegynder
05. august 2004 - 12:10 #8
har ikke lige haft tid i en periode men prøver at sre på det igen i de kommende dage