Avatar billede themosh Nybegynder
28. juni 2004 - 13:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Sølv på personer

Hej, hvordan laver man huden på en person om til sølv sådan at det skinner og lyser som krom sølv agtig? I photoshop.
http://www.mosh.dk/sølv.bmp det er i denne stil
Jeg vil gerne have idiot metoden hvor hver step er beskrevet tak =)
Avatar billede celebrity Nybegynder
28. juni 2004 - 13:42 #1
Se denne:
http://www.stealthdesignz.com/index2.php?page=photoshop/goldrush

Dette er guld, men du kan vel lave farven om?
Avatar billede spe Nybegynder
28. juni 2004 - 13:56 #2
celebrity´s link viser lidt af ideen men når det er sølv/krom agtigt er det bedst at tage udgangspunkt i et gråtone billede.
Så altså, lav dit billede om til grayscale. Vælg personen eller de dele der skal være sølv/krom agtige. Vælg Image->Adjustments->Curves og lav en kurve med to toppe. Du kan se princippet her http://www.dtpkursus.dk/Photoshop/siderphotshop/metal3.html. (alternativt kan du som i celebrity´s link lave justeringen som et adjustmentslayer)

Er det kun dele af et billede der skal laves kromagtigt og det ellers er et farvebillede så lav justeringen i en gråtone udgave af billedet og kopier de to billeder sammen i farveudgaven.
Avatar billede themosh Nybegynder
28. juni 2004 - 18:35 #3
Jeg har gjort som i begge har skrevet og jeg har fået noget sløv og lidt guld frem men der er noget galt da billedet overhovedet ikke har den glans der er i tut billedet....hvad er det som giver farven? det er vel punkt 5 ik? de tal passer overhovedet ikke med ps 7.0
Avatar billede mossler Nybegynder
28. juni 2004 - 18:36 #4
Det er Levels skulle jeg mene!
Avatar billede themosh Nybegynder
28. juni 2004 - 18:39 #5
forklar dig?
Avatar billede mossler Nybegynder
28. juni 2004 - 18:41 #6
Ctrl + L
Avatar billede themosh Nybegynder
28. juni 2004 - 18:46 #7
ja og hvad skal jeg gøre ved den?
Avatar billede mossler Nybegynder
28. juni 2004 - 18:57 #8
Jamen den kan give lidt glans, men ellers kan du lege rundt med filteret!
Avatar billede mossler Nybegynder
28. juni 2004 - 18:59 #9
Sid og leg lidt med det, har ikke photoshop lige for tiden. Har nemlig formateret! :( Så har lidt svært ved at forklare, hvad du præcist skal gøre.
Avatar billede themosh Nybegynder
28. juni 2004 - 18:59 #10
dude hvordan får jeg guld/sølv farven? jeg kan ikke få den rigtige guld og sølv farve frem...
Avatar billede celebrity Nybegynder
28. juni 2004 - 19:03 #11
Hmm, prøv at give den en lightning effekt.
Filter > Render > Lightning!
Avatar billede themosh Nybegynder
28. juni 2004 - 19:04 #12
okay det er guld farven jeg mangler....
Avatar billede celebrity Nybegynder
28. juni 2004 - 19:05 #13
Ok, så brug hue and saturation. Leg lidt med den :)
Avatar billede celebrity Nybegynder
28. juni 2004 - 19:06 #14
Hue - 43, saturation - 48, and lightness -13.
Sådan cirka! ;-)