Avatar billede jesper_dk Nybegynder
25. juni 2004 - 12:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Start word fra komandopromten

Hej :-)

Jeg vil gerne kunne starte word fra komandopromten og få den til at åben en skabelon

jag kan godt få startet word, min ikke få den til at åbne en skabelon.
er der nogle der ved hvordan jeg gør det.
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. juni 2004 - 12:36 #1
Hvad med at lave et script bliver aktiveret når du åbner word?!
Eller lave om på din normal.dot!?

Du starter bare word ved "winword.exe" ik'?!
Avatar billede jesper_dk Nybegynder
25. juni 2004 - 12:42 #2
det er kun når jeg kalder word fra et bestemt program at den skal åbne en skabelon. hvis jeg ændre min normal.dot til den ønskede skabelon vil word så ikke altid åbne med min skabelon

jeg tror der findes en parmeter du kan sættes bag på winword.exe komandoen når du køre den, det er den komando jeg gerne vil have, ved bar ikke hvad den er
Avatar billede kox Nybegynder
25. juni 2004 - 12:49 #3
hvis du efter winword.exe skriver stien til skabelonen (eller et andet doc) åbnes den automatisk.
altså ala c:\programmer....\winword.exe C:\Documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Microsoft\Skabeloner
Avatar billede kox Nybegynder
25. juni 2004 - 12:51 #4
arh blev ikke helt færdig:-)
hvis du efter winword.exe skriver stien til skabelonen (eller et andet doc) åbnes den automatisk.
altså ala c:\programmer....\winword.exe C:\Documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Microsoft\Skabeloner\filnavn.dot
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. juni 2004 - 12:53 #5
Kan du ikke bare åbne skabelonen, istedet for at åbne word, og SÅ skabelonen??? Altså bare skrive stien til skabelonen ind i prompten....
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. juni 2004 - 12:54 #6
Du kan evt lave en .bat fil der indeholder hele stien, og hele den kommando du vælger, som du bare eksekverer når du ønsker det. Så slipper du for hele smøren, og du skal kun rette i stien et sted hvis stien ændres...
Avatar billede jesper_dk Nybegynder
25. juni 2004 - 13:07 #7
tak for svaret kox, det virker hvis du vil have poing skal du bare oprette et svar
Avatar billede kox Nybegynder
25. juni 2004 - 17:50 #8
jo tak som byder ;)