Avatar billede lo Nybegynder
25. juni 2004 - 09:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forskel på checkmarks?

Simpelt spørgsmål - tror jeg da nok ;)
Jeg skal have to checkmarks (de små firkanter, hvor man kan krydse af med flueben i) ved siden af hinanden. De skal kunne det samme rent funktionsmæssigt, men de skulle gerne være forskellige at se på, så man meget umiddelbart kan se om det er det ene, eller det andt, der er krydset af for.
Spørgsmål: Er det muligt at ændre udseendet på disse checkmarks? Bare en ændring i farven ville være godt.
Jeg har prøvet at sætte skygger på det ene felt, men det kan man ikke se, når det printes ud.
Det skal ikke være vildt kompliceret, hvis man kan enkelt, ville det være super fedt, ellers er det bare ærgeligt.... ;)
V.H. LO
Avatar billede kabbak Professor
25. juni 2004 - 09:52 #1
er der ikke plads til at sætte en lille etiket ovenover. ?
Avatar billede lo Nybegynder
25. juni 2004 - 09:57 #2
Jo, måske. Problemet er, at der skal være to marks 12 gange ( to for hver måned), og man skal hurtigt ved et overblik på et udprint kunne se, hvor der er krydset af og ikke, og sammenholde de to krydser. Og det passer ikke lige i mit design at sætte det anderledes op.
Men det var mere, hvis der var nogle, der lige, vidste, hvordan man gjorde (hvis man kan) ;)
25. juni 2004 - 09:59 #3
Du kan ikke ændre udseendet at checkbokse særlig meget. Det eneste man kan ændre (udseendemæssigt) er om den skal være fremhævet, sunket eller flad. Du kan således ikke ændre farver eller størrelse :o(

Men du kan gøre andre ting for at adskille dem. Du kan f.eks. selv lave en lille tynd ramme omkring, som kan have forskellige farver.
Avatar billede lo Nybegynder
25. juni 2004 - 10:06 #4
Ahhh ja, det var en god ide ! :o)
Tak for inputet!
/LO
25. juni 2004 - 10:07 #5
:o)