Avatar billede admiralen Nybegynder
24. juni 2004 - 12:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kombobox i forespørgsel

hey. Jeg har en forespørgsel, hvor man kan søge på en emnetype, men hvor man selv skal indtaste emnetypen. Jeg vil gerne have gjort det sådan at man istedet for har en kombobox, som man vælger den ønskede emnetype fra.

Det er sådan at der er en indgangsbog tabel, som er relateret til en emnetype tabel(som kun indeholder emnetype), hvor emnetype så er fremmednøgle ovre i indgangsbog tabellen
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2004 - 12:42 #1
No can do!
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2004 - 12:45 #2
it sisnt possible from a query, but a simple method would be to have a form  with the combo box on. Where the query now uses the form/combobox in its criteria field
Avatar billede admiralen Nybegynder
24. juni 2004 - 12:56 #3
oki, hvordan gør man så det??
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2004 - 13:01 #4
Make a form with the combo box on it. Open the form!

Now in the query place the cursor in the criteria field for emnetype. Right click and choose "Build" from the menu. Now you need to find the form+combo box from the left ahnd list.
The criteria field should look something like this

forms![NameOfYourForm]![NameOfComboBox]
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2004 - 13:02 #5
You obvioulsy need to select an emnetype from the combo.
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2004 - 13:03 #6
You can add a combobox to a form using the combobox wizard.
Avatar billede admiralen Nybegynder
24. juni 2004 - 13:19 #7
hurra, nu virker det. Tak
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2004 - 13:21 #8
tak