Avatar billede Simon Praktikant
23. juni 2004 - 09:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

samme tal ved fodnote

Hej
Hvordan refererer jeg flere steder i min dokument til den samme fodnote. Jeg ønsker ikke at oprette en ny fodnote med et nyt tal for hver reference, da mange af dem er helt ens.

f.eks.
============================================
| blah blah blah blah 1.  blah blah blah 1.|
| blah blah blah 1.                        |
| blah blah blah 2.  blah blah blah2.      |
|                                          |
|------------------------------------      |
| 1. et eller andet                        |
| 2. en eller anden reference              |
============================================
Avatar billede jkrons Professor
23. juni 2004 - 09:27 #1
Du kan indsætte en krydshenvisning til fodnoten. Vælg så, at det der skal vises skal være fodnotenummeret. Skal det stå som andre fodnotehenvisninger, skal du selv formatere tallet med hævet skrift.
Avatar billede Simon Praktikant
23. juni 2004 - 09:31 #2
Ok, det var en løsning, men det er bøvlet.
Findes der ikke en smartere løsning?
Avatar billede jkrons Professor
23. juni 2004 - 09:51 #3
Nej. Bortset fra at skrive fodnotehenvisningerne manuelt. I øvriogt kan jeg nu ikek se at det er så bøvlet. Processen er nogenlunde den samme som når du skal indsætte en ny fodnotehenvisning. Her skal du bare henvise til en eksisterende fodnote.

Hvordan havde du forestilletdig, at det skulle gøres. Måske kan man håndtere det med en makro, men det kræver mere viden om, hvad det egentlig er, at du ønsker.
Avatar billede Simon Praktikant
23. juni 2004 - 10:14 #4
ok, tak for hjælpen.
Avatar billede jkrons Professor
23. juni 2004 - 10:17 #5
Velbekomme!