Avatar billede lbaad Nybegynder
21. juni 2004 - 14:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Klarlægningsprogram til oracle

Hejsa
Findes der et program, der kan skematisere en oracle database. Det jeg mener er, et program, der kan klarlægge hvilke tabeller der har relation til hinanden indexer mm.

Håber i kan hjælpe.

Mvh
Lars
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2004 - 22:14 #1
For det første kan du altid bruge de views, Oracle stiller til rådighed:
USER_INDEXES, ALL_INDEXES, DBA_INDEXES, USER_IND_COLUMNS, USER_CONSTRAINTS osv.
Prøv at få en fornemmelse af hvad du kan finde ved at sige

SELECT OBJECT_NAME FROM ALL_OBJECTS WHERE OBJECT_NAME LIKE 'USER\_%' ESCAPE ('\')

Dernæst er der flere værktøjer, man kan få i gratis prøveversioner. Prøv fx www.minq.se.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2004 - 22:16 #2
Og andre værktøjer: TOAD eller SQL Navigator fra http://www.quest.com/solutions/download.asp
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2004 - 22:18 #3
Det gode ved DbVisualizer fra Minq er, at du kun har brug for en JDBC-driver. Og den følger jo med Oracle eller kan downloades separat.

TOAD og SQL Navigator kan klare det hele, men bruger SQL*Net. Du skal derfor have en Oracle klient-installation på din pc.
Avatar billede lbaad Nybegynder
22. juni 2004 - 10:04 #4
OK - nu har jeg fået lavet en connection gennem dbvisualizer, så må jeg se, om det kan bruges.
Avatar billede lbaad Nybegynder
22. juni 2004 - 11:13 #5
Det var lige det, som jeg manglede.
Tak for svaret.

Mvh
Lars