Avatar billede juks Novice
21. juni 2004 - 12:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

auto dato , men gem fast

Hej..
hvordan laver man et felt med dato = now
når man opretter et nyt dokument får man dags dato , men når man gemmer bliver til en fast dato så selvom man åbner det 2 år senere er det stadig den dato som da man skrev brevet
Avatar billede rvm Nybegynder
21. juni 2004 - 12:09 #1
Indsæt feltet Createdate i din skabelon
21. juni 2004 - 12:12 #2
du laver et bogmærke der hvor datoen skal stå.
herefter indspiller du en makro, der går til bogmærket og indsætter dagd dato.
nu omdøber du makroen til navnet "autonew"
og gemmer det hele som en skabelon.

nu afspilles makroen hvergang du åbner et nyt dok., men ikke hvis du åbner den som eksisterende fil.

herved indsættes datoen kun første gang du åbner, men bevares senere.
Avatar billede rvm Nybegynder
21. juni 2004 - 12:18 #3
Der er ingen grund til at programmere!! Indsæt bare feltet CreateDate - så virker det