Avatar billede blueeye97 Nybegynder
20. juni 2004 - 15:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Danske bogstaver er underlige i Dreamweaver

Hvordan forhindrer man at f.eks. ordet kæledyr skrives:

Kæledyr

i editoren ?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2004 - 15:41 #1
nej.

I koden skal Kæledyr skrives som Kæledyr. Du skal tænke på at det er ikke alle her på jorden der har æ,ø og å i deres sprog. Derfor er der lavet en ISO over alle tegn og bogstaver - se her http://www.html.dk/dokumentation/tegn/iso.asp

Når så siden læses via en browser skulle æ, ø og å vises korrekt.
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
20. juni 2004 - 15:43 #2
Ja, jeg ser den vises korrekt. Vil det så sige, at hvis jeg bare skriver "kæledyr" så risikerer jeg, at det vises forkert ?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2004 - 15:45 #3
ja så ville folk fra feks. Japan ikke se siden korrekt.
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
20. juni 2004 - 15:45 #4
Fjong. Så er jeg med. Tak :o)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
20. juni 2004 - 15:47 #5
Hvis du bare sørger for altid at skrive din tekst i Design View og ikke i Code View, så sørger DW for at det bliver skrevet korrekt i Code View
Avatar billede gil-galad Nybegynder
23. juni 2004 - 21:14 #6
folk fra japan bør godt kunne se bogstaverne, hvis bare du husker at sætte en:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
i head på dit dokument