Avatar billede krogstrup Nybegynder
19. februar 2001 - 17:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

MS SQL: kan ikke editere data - skriver <long text>

Jeg har en tabel med nogle felter af datatypen \"ntext\"

Når jeg går ind i SQL Server Enterprise Manageren for at editere i mine data skriver den i mine felter blot <long text>. Hvordan får jeg den til at vise mig hele teksten i feltet. Skal jeg skifte til en anden datatype ????
Avatar billede thyregod Nybegynder
19. februar 2001 - 18:07 #1
Hej Krogstrup !

Når jeg gør det samme i min manager, så er det rigtigt at den viser <long text>, men når jeg markerer feltet og skriver noget andet, så kommer det også til at stå der.
Det er bare en hjælp til at fortælle dig hvilken datatype det er feltet består af.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
19. februar 2001 - 18:10 #2
Men jeg ønsker ikke at skrive noget helt andet, jeg ønsker at foretage ændringer/modifikationer i den eksisterende tekst !!!

Derfor er jeg nødt til at kunne se den eksisterende tekst...
Avatar billede thyregod Nybegynder
19. februar 2001 - 18:16 #3
Så er der noget galt....jeg kan godt se eksisterende tekst, som det det er - det er kun hvis feltet er tomt, at jeg har <long text> til at stå der.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
19. februar 2001 - 18:21 #4
Hvis feltet er tomt skrives der <NULL>

Jeg fandt følgende i MS SQL Help:

You can edit a memo-type column (such as a text, memo, or long character column) if the column does not display <Long Text>. The Results pane can accept up to 900 characters of text in memo-type columns. If you are typing in a cell and exceed the amount of text that the Results pane can accept, the Query Designer will beep to indicate that you have exceeded this limit.

Men jeg kan ikke helt gennenskue det...
Avatar billede euhp Nybegynder
19. februar 2001 - 20:04 #5
Du kan godt indsætte tekst i et felt i Ent Manager, men når det først er indtastet, kommer det til at ligge et helt andet sted i databasesystemet (med reference). Du vil under ingen omstændigheder få Enterprise Manager til at vise andet end \"Long Text\", ganske ligesom en fil uploaded i et \"image\" kommer til at hedde \"image\".

Brug Query Analyzer til at få vist informationen i din database.

-peter
Avatar billede krogstrup Nybegynder
20. februar 2001 - 09:27 #6
euhp >>>

Du skriver \"Brug Query Analyzer til at få vist informationen i din database.\"

Kan du uddybe hvordan jeg gør det ?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
20. februar 2001 - 11:46 #7
Hmmm, jeg fandt ud af at bruge Query Analyzer, men det dækker vist ikke rigtigt mit behov. Jeg tror jeg selv laver en ASP-løsning der løser mit problem....

Tak for hjælpen :-)