Avatar billede shanse29 Nybegynder
16. juni 2004 - 12:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installation af 2 versioner internet explorer på samme maskine

Hej

Er der mon nogen som har erfaringer med at installere to iebrowsere på samme maskine. F.eks en ie 5.0 og ie 5.5.?.

Mit problem er, at når jeg forsøger at installere en anden version overskriver installationen den nuværende browser.

Den maskine (pc) jeg har er pt. installaret med w98.

Jeps, det kunne være fedt at få til at køre.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
16. juni 2004 - 12:08 #1
Avatar billede keysersoze Guru
16. juni 2004 - 12:08 #2
dette spørgsmål har været stillet utallige gange rundt omkring og også på eksperten - konklusionen på dem alle har været at det ikke kunne lade sig gøre.

Det er rigtigt at det kunne være fedt da det gør det lettere at teste - men endnu har jeg ikke set nogen løsning.

I bund og grund tror jeg faktisk også at MS ville være imod hvis det kunne lade sig gøre - de har jo en interesse i at alle køre nyeste version.
Avatar billede keysersoze Guru
16. juni 2004 - 12:09 #3
men jeg kan jo som tilfældet er nu igen blive overrasket :)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
16. juni 2004 - 12:11 #4
:) Det skal lige siges at jeg aldrig har afprøvet metoden.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2004 - 16:56 #5
Ide:
Installér en parallel-installation af dit Operativ System på samme PC, for så kan du nemt installere 2 versioner af IE.  :-)

Ja, det er "den tunge vej omkring", men det er absolut den eneste mulighed, hvis du kun har 1 PC.

Alternativt kan du bruge "Skuffesystemet", hvor du har hver sin Harddisk i hver sin skuffe, som du så kan isætte din PC, for at starte hvert sit Operativ System (med hver sin version af IE) op med.

Men ellers vil jeg kraftigt anbefale dig at teste/udvikle websites med BÅDE Opera, Mozilla og IE.  :-)
Avatar billede shanse29 Nybegynder
05. juli 2004 - 08:31 #6
lukker her