Avatar billede kox Nybegynder
15. juni 2004 - 19:22 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

slå læselayout fra, er det muligt?

word!
min kæreste (hun får skyld for meget, men denne gang er det vist ikke hendes fejl...) har lavet en lille præsentation af sit firma som skal sendes til et par potentielle kunder.
præsentationen er lavet i et word document (word 2003), og for lige at checke det ud sendte hun det først til min computer, heldigvis.
der sker det at når jeg klikker på det vedhæftede word doc i mailen og trykker åbn så starter word op i det der hedder læselayout, og istedet for to veldisponerede sider er de 2 sider blevet til 6 helt tilfældig opdelte sider. det ligner mildest talt hundens r..
hvis jeg derimod gemmer documentet på min harddisk og åbner det derfra står det som det var tænkt.
mit spørgsmål er om der er en måde at sikre at modtageren åbner documentet så han ser det som det var tænkt af kæresten min?
Avatar billede buddy45 Juniormester
15. juni 2004 - 19:42 #1
Jeg har kun set funktionen i 2003 og den slås fra/tillades i Funktioner - Indstillinger - fanen Generelt - øverst tilhøjre.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2004 - 19:57 #2
Du kan indspille en makro, der sætter visningen, når dokumentet åbnes.
Læg makroen i dokumentet under Document - open.
Avatar billede kox Nybegynder
15. juni 2004 - 20:02 #3
buddy45 > men så er det vel kun på min maskine?
jeg vil jo gerne sikre at det også sker på andre maskiner jeg ikke har kontrol over.
hovsa > hvis man bruger macro (ikke at jeg ved hvordan;)), kommer der så ikke en advarsel om at doc indeholder macro og kan være virus blabla når man åbner det?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2004 - 21:48 #4
jo, det har du ret i. Hvis makrosikkerheden hos modtageren er sat til middel. Er den sat lavt, kører makroen slet ikke.
Avatar billede buddy45 Juniormester
15. juni 2004 - 22:37 #5
Foreslag: Konverter dokumentet til PDF.
Avatar billede kox Nybegynder
15. juni 2004 - 23:22 #6
buddy > hehe har jeg gjort allerede.
jeg spurgte en bekendt og han foreslog netop det, og det gør jo trickset.
sådan et pdf-writer har jeg fundet på nettet, som freeware ovenikøbet.
må jeg egentlig linke til siden herinde?
Avatar billede buddy45 Juniormester
15. juni 2004 - 23:26 #7
Ja, ingen problemer der. Ville selv have forelsået http://www.pdf995.com/download.html. ;o)
Avatar billede buddy45 Juniormester
15. juni 2004 - 23:27 #8
Oops - forelsået=foreslået :)
Avatar billede kox Nybegynder
15. juni 2004 - 23:34 #9
buddy > nu må jeg vide det er det dig der sidder inde i mit hoved? det er lige den jeg har hentet:-) jeg fandt den bare på www.download.com
Avatar billede buddy45 Juniormester
15. juni 2004 - 23:41 #10
*G* - Godt du fandt en løsning ;o)
Avatar billede kox Nybegynder
25. juni 2004 - 23:09 #11
det skal ikke hedde sig at man er en fedterøv og set i sen kommende weekends smukke skær får i points, mest for indsatsen ;)