Avatar billede reginho Nybegynder
15. juni 2004 - 13:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

download af fonts, så nu kan nogle andre dokumenter ikke åbnes

Jeg downloadede nogle fonts fra et site, så jeg kunne se asiatiske tegn. Det skulle jeg vist ikke have gjort, for nu kan jeg ikke åbne mit word dokument pga skrifttypen.. Jeg regner med at jeg skal slette de font jeg lagde ind, men kan ikke forstå hvordan eller hvorfor jeg ikke kan åbne dokumentet. Nogle der har et bud?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
15. juni 2004 - 13:45 #1
Du må kun oprette spørgsmålet EN GANG !!!

LUK et af de dem.
Avatar billede reginho Nybegynder
15. juni 2004 - 14:03 #2
Så slap dog af.
Avatar billede jkrons Professor
15. juni 2004 - 14:55 #3
Kan du åbne dokumentet, hvis du starter med at starte Word og så vælger Filer - Åbn og under filtype vælger Gendan tekst fra fil (Recover text from any file)?
Avatar billede halifax Nybegynder
15. juni 2004 - 16:06 #4
Det er ikke noget med at slappe af, men kun for at være venlig. Du må KUN oprette samme spørgsmål een gang, (se reglerne) og der må samlet kun udsætte 200point.
Derfor er det helt regulært at bede dig om at lukke de andre tilsvarende spørgsmål.
Avatar billede reginho Nybegynder
16. juni 2004 - 09:42 #5
Nuvel ja. Som bruger af dette sites ca. 1 gang årligt har jeg ikke memoriseret regler udenad og har, til trods for at jeg kan forstå at det ikke er hensigtsmæssigt, valgt ikke at læse reglerne hver gang jeg skriver et af mine sjældne indlæg. Når jeg så har skrevet spørgsmålet 3 gange skyldes det umiddelbar forvirring omkring hvor og hvordan jeg kunne slette de andre indlæg jeg havde skrevet. Desuden, når vi nu lige strejfer emnet, hvilket jeg fornemmer at vi gør, så har ordentlig netkommunikation meget at gøre med hvordan man formulerer sig skriftligt.
Jeg tvivler på at "thedeathart" ville formulere sig mundtligt på samme måde overfor mig, hvis jeg havde stået i et supermarked og hængt en seddel op ved siden af opslagstavlen, selvom der et sted under bunken af opslag på opslagstavlen stod at opslag kun måtte hænge på selve tavlen og ikke uden for den. Ville han så havde sagt:

Du må kun hænge opslag op INDENFOR opslagtavlen !!!
FJERN det og hæng det op et andet sted.

Nej vel? Nu forudsætter ovenstående naturligvis at "thedeathart" ikke lider af pludselige kramper i lillefingeren, som bevirker at han ikke kan styre trykket på shift tasten, når han formulerer sig ved at bruge et tastatur. Naturligvis kan det være at når han skriver med stort, mener han slet ikke at det skal forstås som det ellers forstås når man skriver noget med stort, nemlig at man råber, eller taler meget højt.

Jeg mener i høj grad at det er relevant at bede ham slappe af. Det kan godt være at jeg kunne lære noget om ekspertens regler, men til gengæld fornemmer jeg at i kunne lære noget om generel samtaleetikette ved netkommunikation.

Til fremtiden kan jeg sige, at hvis i kommer i en lignende situation, kunne i vælge en formulering som: "Du må desværre kun oprette det samme spørgsmål een gang. Hvis du er i tvivl så læs reglerne. Hvis der kommer en sur admin forbi risikerer du at han lukker din profil."
Mvh
xxx

Sådan ville jeg nok vælge at formulere mig, men en sådan formulering kræver naturligvis også at man gider bruge mere end 5½ sekund på at skrive beskeden.

Så det er ikke at han "beder" mig lukke de tilsvarende spørgsmål, der er et problem for mig, men måden det formuleres på. Nuvel, jeg har nu brugt mere tid på andet end det formålet med mit besøg her var, hvilket i øvrigt syntes karakteristisk for mange af sådanne sites, så jeg lukker indlægget, finder andre græsgange, og giver de 200 point til jkrons - som havde det mest fornuftige svar. Tak til ham i øvrigt.

XX
Avatar billede reginho Nybegynder
16. juni 2004 - 09:43 #6
Nå.. havde ikke styr på det med de point..