Avatar billede fanatic Nybegynder
12. juni 2004 - 23:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart efter login på XP!

Hej Eksperter!!

Jeg har en PC som er utrolig langsom til at starte op! Dvs. Windows starter hurtigt nok op...men lige så snart jeg logger på maskinen med brugernavn og password, så går der ca. et minut før windows-opstartslyden kommer og de små programmer nede i taskbaren bliver synlige....som om den står og arbejder med et eller andet???

Hvad kan man gøre for at komme dette problem til livs???
Avatar billede hcma Novice
13. juni 2004 - 00:38 #1
er der scannet for spyware og vira ?
Avatar billede fanatic Nybegynder
13. juni 2004 - 10:52 #2
Ja...Ad-aware og en virus-scanner har gjort dette.
Derudover ser jeg ikke nogle mistenkelige services som starter op! JEg har derudover kørt TuneUp Utillities og "renset" registry.

Andre forslag???
Avatar billede hcma Novice
13. juni 2004 - 11:35 #3
hvad med dit AV program - er det sat til at scanne floppy-drev med opstart. Hvis det er, så slet det, da det jo ellers forsøger at finde noget som ikke er der, og derfor kører i ring.
en anden mulighed er under internetindstillinger - Avanceret og scroll ned til Sikkerhed og slet flueben de 3 steder hvor der står noget om at checke certifikater.
(hænger sammen med at mange programmers certifikater udløb 31.dec.2003 hos VeriSign, og producenterne har ikke taget sig samme til at få dem fornyet, hvor der checkes for noget som ikke er der, og igen kører i ring)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. juni 2004 - 11:43 #4
... er det samme problem hvis du IKKE har internet snoren sat til rent fysisk ?
Avatar billede fanatic Nybegynder
14. juni 2004 - 12:29 #5
ja...der er ingen forskel der! Jeg har virkelig prøvet alt...men måske er der een som kan sige mig et eller andet som jeg ikke har kontrolleret! ;)

Hvad laver windows, efter at man har logget ind?? hvorfor tager det så lang tid før den er klar?...jeg kan ikke se at der skulle være nogle services eller andet som burde tage tid??? Kan der være noget andet som man ikke kan gå ind og ændre på???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. juni 2004 - 12:51 #6
... bare en tanke:
WindowsUpdate's pakker ?
BIOS opdatering ?

Hvad har du af 'isenkram' ?
Avatar billede fanatic Nybegynder
14. juni 2004 - 21:24 #7
Den har fået den seneste WinUpdate. Problemet er pludselig opstået, kan ikke se sammenhæng med en BIOS-update.

En 2.0 Celeron Intel. WinXP Home 3-400mb ram.
Avatar billede HenrikA Nybegynder
28. juli 2004 - 15:05 #8
Hvis du disabler dit netkort starten den så hurtigere op?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. juli 2004 - 15:54 #9
... evt. ta' netværks stikket ud FØR opstart ?
Avatar billede fanatic Nybegynder
18. august 2004 - 09:44 #10
Okay...maskinen har fået en re-installation!!! Tak for hjælpen. Send mig lige et svar..en af jer, så jeg kan komme af med point ;)
Avatar billede hcma Novice
18. august 2004 - 10:28 #11
fanatic >>  da ingen af vore forslag hjalp, synes jeg du selv skal lægge et svar og tage pointene tilbage.
Avatar billede fanatic Nybegynder
25. september 2004 - 21:01 #12
lukker..