Avatar billede mr-bob Nybegynder
12. juni 2004 - 21:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

fejl i xp installation!

Jeg skal instllallere xp på en computer, når den så har lavet det der ntfs eller hvd det nu hedder, så kommer den med en fejl hvor der står noget med at værdien 0 i linien i afsnit (SourceDiskFile) med tasten spi.cab !

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede themyggekiller Nybegynder
13. juni 2004 - 04:34 #1
Booter du fra installationscd'en eller anvender du installationsdisketter? Hvis du ikke booter fra cd'en så prøv det.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. juni 2004 - 09:41 #2
Vi skal bruge HELE fejlbeskeden gerne på engelsk hvis det er det.
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT  test din hD med denne
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. juni 2004 - 15:19 #3
Jeg kan ikke få den til at boote fra cd'en! så jeg booter fra disketter!

Danny> Hvad skal dette program gøre??
Jeg har før haft windows installeret på harddisken!

Finder lige fejlmeddelelsen frem!
Avatar billede themyggekiller Nybegynder
13. juni 2004 - 17:27 #4
Hvilken version af xp har du på cd'en? Og hvilken version er installationsdisketterne til? De skal nemlig stemme overens. Ikke bare mht. om det er Pro-edition eller Home-editon, men også med hensyn til service packs. Læs evt. mere og hent den rette version her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;[LN];310994

Du kan også vælge at droppe installationsdisketterne og bare lave en enkelt bootdiskette og starte op på den, og starte installationsprogrammet winnt.exe fra fra cd'en. Ligger i i386-mappen. (Eks. på kommandoen: "d:\i386\winnt.exe" hvor d er dit cdrom-drev) Du kan evt. lave en bootdiskette herfra: www.bootdisk.com.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. juni 2004 - 17:57 #5
Mange tak Themuggekiller, Det var fordi min udgave af xp var med sp1 på! og de var en adlmindelig bootdisk jeg havde, smid lige et svar tak!

også tak til jer andre!
Avatar billede themyggekiller Nybegynder
14. juni 2004 - 20:20 #6
Hey jeg slår altså ikke mug ihjel :-) jeg er en myggekiller