Avatar billede d_warma Nybegynder
11. juni 2004 - 17:00 Der er 1 løsning

Joins i FROM eller WHERE clause

Hej,

Jeg sidder og arbejder i Oracle Warehouse Builder (OWB) og jeg er lidt irriteret.
Jeg har svært ved at få den måde som OWB genererer joins på til at fungere. Jeg har følgende sætning som virker:

SELECT TESTTABLE_CPR1.CPR1, TESTTABLE_CPR1.CUSTOMER_NO, BRIDGE_TABLE_UC.PERSONNUMMER_SOKANDE, BRIDGE_TABLE_UC.ARENDETS_NYCKEL
FROM TESTTABLE_CPR1
INNER JOIN BRIDGE_TABLE_UC ON (TESTTABLE_CPR1.CPR1 = BRIDGE_TABLE_UC.PERSONNUMMER_SOKANDE

Ved at lave samme join i OWB genereres koden:

SELECT
  "TESTTABLE_CPR1"."CUSTOMER_NO" "INGRP1_INGRP2_CUSTOMER_N",
  "TESTTABLE_CPR1"."CPR1" "INGRP1_INGRP2_CPR_NO",
  "INGRP2"."PERSONNUMMER_SOKANDE" "INGRP2_PERSONNUMMER_SOKA",
  "INGRP2"."ARENDETS_NYCKEL" "INGRP2_ARENDETS_NYCKEL"
FROM
"TESTTABLE_CPR1" "TESTTABLE_CPR1",
(SELECT
"BRIDGE_TABLE_UC"."PERSONNUMMER_SOKANDE" "PERSONNUMMER_SOKANDE",
"BRIDGE_TABLE_UC"."ARENDETS_NYCKEL" "ARENDETS_NYCKEL"
FROM
"BRIDGE_TABLE_UC" "BRIDGE_TABLE_UC") "INGRP2"
WHERE
("TESTTABLE_CPR1"."CUSTOMER_NO" "INGRP2"."PERSONNUMMER_SOKANDE")

Dette virker ikke!!

Jeg kan forstå, at man både kan lave joinet i FROM og i WHERE clause'n, men jeg kan ikke rigtig se hvor min fejl er.
Håber der er nogen med lidt bedre kendskab en jeg der kan svare på dette??
Avatar billede d_warma Nybegynder
17. juni 2004 - 21:16 #1
Det var sq en sølle tilbagemelding :o)...
Jeg lukker spørgsmålet og opretter en TAR.