Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
10. juni 2004 - 13:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Logon med netværksdrev til server

Jeg har en server til at stå (Windows 2000 Pro DK), og på den vil jeg så gerne dele nogle mapper, jeg vil så gerne have lavet det sådan at når de computere der er på det samme netværk, sarter op så skal de skrive et logon navn (inden de kommer ind i Windows), og når de så kommer ind i Windows så har de et netværksdrev inde i "Denne computer". Hver bruger skal så have forskellige rettigheder på serveren, hvordan gør jeg det nemmest og kan det lade sig gøre på et Windows 2000 Pro system? De computere der logger på er Windows XP, 2000 og 98 SE maskiner.
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. juni 2004 - 14:53 #1
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. juni 2004 - 14:56 #2
Hvis det er for at spare penge på en server licens og det er ren fil sharing så ville en Samba være en mulighed: http://networking.earthweb.com/netos/article.php/1144701
Avatar billede sup3rior Nybegynder
10. juni 2004 - 15:25 #3
Del de mapper ud som du gerne vil ha, og sæt rettigheder for dem på serveren.
Læg lav derefter en batch fil (f.eks login.bat) som starter på de maskiner som skal have adgang til fællesdrevene med følgende tekst:
"net use x: \\server\sharenavn"

Hvis du indsætter drevnavn, servernavn og sharenavn i ovenstående og kører denne vil den mounte drevet lokalt til maskinen og fordi det ligger som en batch fil der kører hver gang maskinen starter vil den altid mounte drevet.
Bare husk at vælg et drevbogstav som ikke er optaget på maskinen, da der ellers går rod i det.
Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
11. juni 2004 - 13:51 #4
Kan en Samba server kører på en Windows 2000 Pro? hvis ja har du en guide til det?
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. juni 2004 - 16:09 #5
samba er kun til *nix