Avatar billede ird Praktikant
10. juni 2004 - 08:44 Der er 45 kommentarer og
2 løsninger

Forklaring på mystisk visning af scroll

http://www.gjedshedehus.dk -->gårdbutikken>opskrifter

Kan nogen forklare mig og give mig en løsning på - hvorfor jeg er den eneste der ser denne side med kort scroll forneden?

//Ird
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. juni 2004 - 09:48 #1
Ikke ligefrem en scroll, men:

Not Found
The requested URL /opskrifter2.htm was not found on this server.
--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.29 Server at www.gjedshedehus.dk Port 80
Avatar billede popsy Novice
10. juni 2004 - 11:08 #2
Samme fejl her :)
Avatar billede ird Praktikant
10. juni 2004 - 11:41 #3
Det er ikke den fejl I skal se på den bliver rettet.

Kør musen henover GÅRDBUTIKKEN>opskrifter
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. juni 2004 - 11:45 #4
Ok ...nu vises siden ...men der er da ganske normal scroll i højre siden ...masser af informationer.
Benytter IE 6 på en XP
Avatar billede ird Praktikant
10. juni 2004 - 11:46 #5
Har fået den tjekket af mine kontakter på ICQ og ikke en ser den med scroll forneden

Spørger vist her :)
Avatar billede popsy Novice
10. juni 2004 - 12:00 #6
ingen scroll forneden her.
Avatar billede ird Praktikant
10. juni 2004 - 12:04 #7
DAMN!!! Fatter ikke jeg er den eneste der får denne scroll
Må være nemmere at blive jager pilot end at lære at lave hjemmesider :)

Hmm men må jo bare leve med det så - når det åbenbart virker
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. juni 2004 - 12:10 #8
vil du se en skærmdump ???
Avatar billede ird Praktikant
10. juni 2004 - 12:11 #9
nej har allerede set 8 i dag og ikke en har scroll. Det er som sagt her problemet er. En typisk fejl 40 :)
Avatar billede ird Praktikant
10. juni 2004 - 17:25 #10
Lader ikke til nogen kan løse mit spørgsmål

Lukker her i morgen
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. juni 2004 - 18:03 #11
Hvad vil du have af svar ...så lang tid vi ikke kan se din fejl, er det jo ligesom lidt svært!
Avatar billede ird Praktikant
10. juni 2004 - 20:39 #12
Det er klart - men noget må jo være galt her :-)

Har forsøgt alt
Avatar billede mat Nybegynder
10. juni 2004 - 21:01 #13
Får du evt også sideways scroll på "besøgsdage" (linket ned i bunden i midten), eller er det kun på "opskrifter"? Og hvilken browser bruger du?
Avatar billede ird Praktikant
10. juni 2004 - 21:03 #14
På begge sider er der scroll både i siden og i bunden. Den i siden skal være der - men sørme ikke den i bunden :-)

Alle andre ser den uden, så fejlen må være hos mig.
Avatar billede mat Nybegynder
10. juni 2004 - 21:05 #15
På de to sider jeg nævner er din tabel 733 pixels bred, mens den er smallere på mange af de andre. Din iframe er 760 pixels bred, det giver dig 27 pixels at løbe på til scrollbars og andet godt der koster i bredden. Du kan evt prøve at gøre dine tables en smule smallere på de pågældende sider.
Avatar billede mat Nybegynder
10. juni 2004 - 21:06 #16
(skal lige siges at jeg ser den fint både i IE 6 og Firefox)
Avatar billede ird Praktikant
10. juni 2004 - 21:07 #17
Har også selv IE 6. Har fået den tjekket hos 30 mennekser i dag - både med 15" og 21" skærme og alle ser den uden bund scroll :-)

Drikker mig en kold øl og beder til de almægtige scroll nørder
Avatar billede ird Praktikant
10. juni 2004 - 21:08 #18
Ja det ved jeg - men burde jo ikke være nødvendigt når I andre ser den normal. Indstillingerne er jo de samme.

Vender tilbage
Avatar billede mat Nybegynder
10. juni 2004 - 21:09 #19
Hvis du ser den med side-scroll er du nok ikke den eneste i hele verden ;)
Avatar billede popsy Novice
11. juni 2004 - 01:44 #20
hmm, du kan jo indsætte kode der udelukker sidescroll!?
Avatar billede popsy Novice
11. juni 2004 - 01:48 #21
body { overflow-x:hidden; }
(Virker kun i ie)
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 07:27 #22
Der SKAL være side scroll :-)

Det er som sagt bunden der er scroll på hos mig men ikke andre......
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 09:50 #23
Jaja godt ord igen :)

"Kommentar: mat 10/06-2004 21:09:35" - her mente jeg også sidelæns scroll. Men hvis vi skal have nogle fælles termer kan vi vel kalde den ene for horizontal scroll og den anden for vertikal scroll. Og du vil ikke have den horizontale :)

Har du prøvet at gøre tabellerne i de pågældende sider lidt smallere?
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 09:55 #24
*G* tror vi snakker forbi hinanden..

Problemet er jo at siden ser ud som den skal. Alle ser den uden horizontal scroll :)

Det er hos mig noget er galt.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. juni 2004 - 09:58 #25
Kunne du ikke lave en skærmdump af hvordan du ønsker det skal se ud. Det vil gøre det nemmere for os at hjælpe dig.
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 10:01 #26
Måske forklare jeg det forkert det er slet ikke udelukket :)

Jeg ønsker bare scroll kommer væk forneden som f.eks under bestilling eller folkene.
Måske skulle jeg også bare acceptere det når det øjensynligt virker og andre ser siden uden scroll :)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. juni 2004 - 10:05 #27
et dumt spørgsmål ...du har vel ikke sat din skriftstørrelse på computeren til 120 dpi ??? (større skrift)
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 10:07 #28
Ellers et godt bud - men nej den står til 96
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 10:09 #29
Jeg tror ikke vi snakker fordi hinanden. Har du prøvet at gøre de tables smallere?
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 10:15 #30
Ja det har jeg prøvet mat :-)
Men hvad skulle det hjælpe mig når den virker som den skal??
Du ser den jo fint så ergo virker siden optimalt men problemet er nok en fejl 40 :)
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 10:28 #31
Hvis du ser den med en scrollbar i bunden er du nok ikke den eneste.

Hvis det skal være en "fejl 40" i dette tilfælde, så skal det være fordi du har nogle browserindstillinger der er meget usandsynlige hos andre?

Hvilke sider præcist får du scrollbar i bunden af?
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 10:50 #32
opskrifter og besøgsdag

Og jo har efterhånden fået 30 mennesker til at tjekke det - og alle ser den uden
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 11:06 #33
Hvordan ser "gjedshus" > "folkene" ud i din browser?
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 11:30 #34
har en scroll forneden

Smid mail så sender jeg et dumb
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 11:33 #35
mrt(at)itu(dot)dk

Hvilke sider præcist har ikke sidelæns scroll? "gjedshus" > "folkene" har en tabel der er 740 px bred.
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 11:38 #36
Fremsendt

Resten har IKKE!
Som sagt er det kun besøgsdag og folkene
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 11:46 #37
Rettelse det er ikke under folkene men under opskrifter. Vil ikke sige desideret scroll den den bare er den der - men det er ikke fordi det kræver at man scroller for at se hele siden. Må være noget jeg har slået fra et sted i browser indstillingerne
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 13:09 #38
smid lige et svar alle mand
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. juni 2004 - 13:15 #39
startede med det !
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 13:28 #40
ja men du smed et svar på noget jeg ikke søgte svar på :D
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. juni 2004 - 13:30 #41
men ikke destod mindre var det altså en fejl på daværende tidspunkt .....
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 13:32 #42
Korrekt :)

Det er det stadig - men søgte ikke svar på andet end scroll :)

Venter lige på mat
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 13:53 #43
svar dér :)
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 14:09 #44
Og når det kun er på nogen af siderne problemet opstår er det nok IKKE dine indstillinger der er problemet, men nærmere indholdet i de sider der giver sidelæns scroll :)
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 15:09 #45
Tak for interessen alle sammen :-)

Ha en god weekend og et godt EM *G*

//Ird
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 15:10 #46
akk kan ikke dele point nu. Mat jeg opretter et til dig seperat
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 15:11 #47