Avatar billede hsh Nybegynder
04. oktober 1999 - 13:36 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

fej i registreringsbasen

Jeg har en ganske almindelig Petium maskine med 16 ram, net kort og lydkort i. Mit problem er at jeg har formateret og f-disket maskinen et utal af gange og er ved at godt træt af ikke at have løst mit problem endnu.
Den melder evig og altid ud med følgende fejlmeddelse:
fejl i registreringsbasen og netscape og explorer: programmet har udført ulovlig handlig osv., selvom den lige er blevet ny formateret. Jeg har prøvet med forskellige cd´rommer for at se om der var fejl på min skive.
Der er ingen udråbstegn under enhedsegenskaber, altså ingen synlig konflikt.win95 ver.950b.Kan det være fysisk fejl på bundkortet?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. oktober 1999 - 15:46 #1
det kan det meget vel... ellers er det måske en fejl i dine RAM eller CPU eller VGA kort

prøv evt. at udskifte nogle af dem med dele du kan låne dig til
Avatar billede hsh Nybegynder
05. oktober 1999 - 13:49 #2
Sorry! jeg først svarer nu men jeg mailer fra mit arbejde. Undskyld igen men jeg synes det er for tyndt et svar, jeg kunne selv ha´startet fra en ende af og brugt udelukkelsesmetoden, som jeg plejer, men det har jeg ikke energi til i dette tilfælde. Kom igen! i plejer at være så dygtige.
Avatar billede hpo Nybegynder
05. oktober 1999 - 14:32 #3
Prøv at få fat i Norton Utilities. Dette program kan tjekke alt i din maskine, samt fortælle dig hvad der galt - og de fleste gange kan programmet oven i købet udbedre fejlene for dig.

Norton Utilities (NU) tjekker alt hardware, samt softwarekonflikter. Den gennemgår også din registreringsdatase for fejlreferencer mm. Det er et meget godt util.

NU koster omkring 5-800 kroner, men du kan også se dig om efter en *anden version.

Hilsen Henrik
Avatar billede hsh Nybegynder
05. oktober 1999 - 18:53 #4
det vil jeg så prøve har du evt. en net
adresse.
Avatar billede hpo Nybegynder
06. oktober 1999 - 08:17 #5
Hej HSH

Nej det har jeg ikke, men jeg ved at programmet jævnligt dukker op på diverse 'packs'. Jeg tror du kan anvende en ret tidlig version oven i købet, så selv om du skal ud og købe det originalt, kan du risikere at få det ret billigt. Tjek eventuel auktionen på jubii. Der kan du efterlyse vare.

Hilsen

Henrik
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
08. oktober 1999 - 08:34 #6
Du kunne jo også få fat i regclean fra MS, det kontroller din regbase.

Og så er det gratis !!!