Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2004 - 21:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

komandoer til at lukke comp ned på netværk

hey jeg har fået af vide man kan gå ind i kør og skrive cmd også shutdown også får man en masse komandoer man kan bruge men synes ikke jeg kan få det til at virke rigtig.. så er der ikke en af jer ekspert der kan vise mig hvordan man gør.?

//0z0nen//
Avatar billede spocky Nybegynder
09. juni 2004 - 22:07 #1
kan kun komme på det her hvis du skriver i cmd  shutdown /?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2004 - 22:54 #2
ja så skulle jeg kunne skrive -m \\computernavn også lukke den men det virker ikke
Avatar billede msl55 Nybegynder
10. juni 2004 - 08:21 #3
det virker kun hvis du har globale administrative rettigheder, desuden tror jeg ikke det virker på win 9x-pcere.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2004 - 11:36 #4
nå okay det har jeg ikke sat den op til..
Avatar billede oleheldam Nybegynder
03. juli 2004 - 16:34 #5
hes spasnik
kender du programmet poweroff? det er et shareware program som kan lukke en computer på netværket.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2004 - 16:45 #6
okay også selv om jeg ikke er admin
Avatar billede oleheldam Nybegynder
03. juli 2004 - 20:05 #7
Ja, det kræver blot at poweroff er installeret på klientmaskinerne, og i den forbindelse er der indlagt et password, som benyttes når maskinen skal lukkes ned.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2004 - 13:29 #8
okay fedt nok smider du ikke et svar så vil jeg gerne give dig nogle point
Avatar billede oleheldam Nybegynder
04. juli 2004 - 20:40 #9
tak for det :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2004 - 20:41 #10
så lidt mester