Avatar billede r.falken Nybegynder
08. juni 2004 - 15:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Citrix VS Terminal Server

Hej Alle,

Mit spg. går på hvorfor man skal vælge citrix fremfor wts. Mit setup er ca. 40 brugere og vi for hele tiden nye folk andre afdelinger osv. Umiddelbart kan man køre det uden problemer direkte på en wts men det jeg lige mangler er en form for sikkerhed som citrix tilbyder.

Nogen der kender en måde så man kan beskytte sin wts på nogenlunde samme måde som citrix med en farm af 3-4 servere som automatisk vil tage over hvis en af de andre crasher.

Eller må jeg bide i det sure æble og investere i en citrix løsning ??
Avatar billede venturer Nybegynder
08. juni 2004 - 15:53 #1
Du kan ikke gøre nøjagtigt som med Citrix, med mindre du vil lave en cluster (hvilket også kan være en kostbar løsning).

Hvis du blot holder dine servere up-to-date og ens konfigureret samt sørger for at dine brugere gemmer deres data på et netværksdrev, kan det jo principielt være ligemget hvilken server de logger på. Hvis den ene server så gå i gulvet, er det vil "bare" et spørgsmål om at brugeren starter en ny session til den af de andre servere. (med DNS kan du gøre så brugerne ikke skal huske på forskellige servernavne, men bare bruger ét fælles).
Avatar billede r.falken Nybegynder
08. juni 2004 - 21:10 #2
Nogen der kender til programmet WTSGateway Pro som kan bruges til at skabe en "fælles adgang" indtil en wts farm det skulle virke med load balance osv. men koster dog ikke ret meget.

Eller hvad med programmet fra Powerquest V2i nogen der kender det og har prøvet det i praksis ? jeg tænket på det skulle kunne tage et snapshot af en server og så skulle man bare kunne indlæse det på en anden server med samme HW eller er jeg forkert på den her ??
Avatar billede venturer Nybegynder
11. juni 2004 - 11:04 #3
Det med snapshots skal du passe på med. Det er aldrig en god ide at klone en Windows maskine når den hænger sammen med et dæmne (det bliver dublikater af SID nummeret).
Avatar billede tomdane Nybegynder
24. juni 2004 - 10:19 #4
Hej

Jeg har siddet i nøjagtig samme situation i 6 måneder, og her er hvad jeg er kommet frem til:

Ren TS er fremragende i Server 2003 med den nye RDC klient, og der er ingen grund til Citrix med mindre I lægger vægt på dette:

* Adgang til enkelte applikationer i stedet for et helt skrivebord
* I Vil fjerne skrivebordet og kun give et program neighbourhood (=totalt låst)
* Citrix skulle være bedre til smalbånd (gprs, gsm, alm. modem), da prokollen
  er optimeret til dette

Du skal alligevel have Terminal Server under en Citrix, så start med dette og så se om I kan nøjes med dette og så spare de 50 K - og mere til hvis det er en multiserver-løsning (XPa-licensen).

Men i øvrigt, med 50 brugere på en MS Server 2003 synes jeg ikke du bør være bange for at den crasher.

Du er velkommen til at skrive hvis du vil tage en videre diskussion - evt. pr e-mail

Thomas
Avatar billede tomdane Nybegynder
26. juli 2004 - 09:25 #5
noget nyt?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
02. marts 2008 - 12:23 #6
ved ikke om tomdane er her mere, men hvis, så må du gerne skrive til mark.mikkelsen83@gmail.com jeg har et par spm.