Avatar billede holmus Nybegynder
08. juni 2004 - 11:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - 2003, mail bliver lagt i Queue, men ikke runddelt

Hej Alle

Jeg har enorme problemer.

Jeg har en Exchange 2k3 som står og modtager emails. Den smider alle mails ned i Queue mappen, men fordeler dem ikke ud til den enkelte bruger.

Jeg kan simpelthen ikke lige gennemskue hvad der sker - pls. hjælp...

/rasmus
Avatar billede strych9 Praktikant
08. juni 2004 - 11:33 #1
Jeg havde præcist det problem med E2k i en hel dag, men det viste sig at jeg havde glemt at genstarte efter en SP opdatering... ob-duh =)

Jeg ville nok checke at DNS er i orden, og kigge på event logs på både exchange serveren og domain controllerne for at se om der er noget unormalt.
Avatar billede holmus Nybegynder
08. juni 2004 - 11:42 #2
Noget af det underlige er, at når jeg tilføjer en konto, som automatisk videresender en email til en anden email - så ryger den lige igennem... :-(
Avatar billede strych9 Praktikant
08. juni 2004 - 12:03 #3
ja jeg går ud fra at du godt kan sende mail mellem accounts internt på serveren?
Avatar billede holmus Nybegynder
08. juni 2004 - 12:26 #4
Det ville jeg meget gerne kunne svare ja til, men det er faktisk ikke muligt..

... og logs melder ikke om en eneste fejl! :(
Avatar billede maagen Nybegynder
11. juni 2004 - 12:27 #5
I Exchange System Manager er der noget der hedder "Recipient Policy" - har du tilføjet domænenavnet (altså det efter @) som der står i email adresserne?
Avatar billede holmus Nybegynder
11. juni 2004 - 12:47 #6
Problemet er løst, ved at geninstallere sp1 - der var åbenbart sket en fejl første gang!