Avatar billede edwardspitz Nybegynder
02. juni 2004 - 09:50 Der er 5 kommentarer

Kan jeg bruge SIM kort fra Orange i 3 telefon?

Jeg hænger på et abo. fra Orange men på længere sigt vil jeg gerne have et 3 abo. Mit spørgsmål er nu om Motorolas A925 eller andre 3G telefoner vil kunne køre med helt almindelige SIM kort fra andre udbydere der ikke understøtter UMTS (f.eks. Orange)? Selvfølgelig forudsat at 3g telefonerne er unlocked...

Det er klart at man ikke vil kunne bruge videotelefoni mv. men det betyder ikke så meget, hvis bare telefonen kan ringe...
Avatar billede k-b-n Nybegynder
02. juni 2004 - 10:18 #1
Nej. UMTS telefoner bruger USIM kort istedet for SIM kort.
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2004 - 18:33 #2
og telefonen understøtter sikkert ikke GSM
Avatar billede k-b-n Nybegynder
03. juni 2004 - 11:39 #3
den skifter automatisk mellem GSM og 3G netwærket eller er fast på 3G netwærket. så som de_thomas siger ville du ikke kunne bruge den.
Avatar billede edwardspitz Nybegynder
03. juni 2004 - 11:51 #4
Gælder det for alle 3 telefoner, eller er der også lavet nogle der kan køre med alm. SIM kort? Jeg snakkede med en der mente det godt kunne lade sig gøre med Motorolas A835...
Avatar billede k-b-n Nybegynder
03. juni 2004 - 18:55 #5
Jeg har aldig hørt om nogen UMTS telefoner der kan køre aml. SIM kort. har selv en NEC e616 UMTS telefon, og har også prøvet.