Avatar billede mariusn Nybegynder
01. juni 2004 - 10:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilken udbyder anbefales til en "Boligforening" (140 lejemål)

Boligforeningen der jeg bor står i den situation at vi muliges skal skifte Internet udbyder.
Boligforeningen består af ca. 140 lejemål. Befinder sig Kbh. SV.
All kabling er lagt osv.

Hvilken udbyder vil i anbefale?
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juni 2004 - 11:14 #1
Hmmm.

Jeg ville nok hjemtage tilbud fra Stofa, TDC og cybercity (evt også tiscali). Konkurrencen er ret stor på disse storkunder, og alt afhængig af hvor stor en løsning i ønsker, kan der opnås fordelagtige tilbud. Overvej f.eks. at tage både telefoni og fjernsyn med.

Hvis i har muligheder bør i også overveje de såkaldte bydels net, hvor flere ejer/andels foreninger går sammen. Det kan gøres ret billigt og med stor båndbredde
Avatar billede toey Nybegynder
01. juni 2004 - 21:55 #2
http://www.itrent.dk/priser.htm

149 kr. i måneden pr bruger for en 100 Mbit... :D Så kommer der vis lidt hastighed på ....

Når i er så mange kan der garateret findes ud af en lidt bedre pris? 149*140 = 20860 kr. (Tror ikke engang TDC vil tillade sig at tage disse priser.)
Avatar billede gephion Nybegynder
03. juni 2004 - 14:45 #3
Hvad med at snakke med dansk bredbånd og høre dem om de kan/vil levere til jer?
Avatar billede dogme Nybegynder
04. juni 2004 - 00:10 #4
http://www.itrent.dk

IT Rent Danmark A/S 70 230 630
... er de bedste og billigste. Det måske forklares med at de er en del af jay.net - som bekendt "sidder" alt optisk fiber i Danmark og Sverige. Ikke så lidt endda. Desuden monterer og installerer det hele for kun 2.500,- inkl. moms pr. lejlighed. Der kommer ikke andre overraskelser - på nær den høje hastighed.
Avatar billede acomma Nybegynder
05. juni 2004 - 20:42 #5
Vi har god erfaring med www.com-x.nu
Avatar billede acomma Nybegynder
05. juni 2004 - 20:42 #6
Avatar billede mrice007 Nybegynder
06. juni 2004 - 20:45 #7
vi bruger webpartner her hvor vi bor

www.webpartner.dk
Avatar billede dogme Nybegynder
17. juni 2004 - 08:37 #8
Svar til TOEY
TDC tager mindst Kr. 100.000 for 100 Mbit/s pr. måned, hvorimod IT Rent kun tager Kr. 149 gange antallet af tilsluttede beboere i ejendommen.
Avatar billede toey Nybegynder
17. juni 2004 - 10:48 #9
Jeg bor selv til leje i en privat bolig...

Har ikke lige en 100 Mbit selv.Desværre :D Så jeg har ingen andelse om hvor prisen normalt ligger henne...

Hmm... Det kan være man fik noget respons engang? (Måske ligefrem nogle points)Hvordan går det med det?
Avatar billede dogme Nybegynder
23. juni 2004 - 17:51 #10
Man kan ikke give dig point - på svar/kommentar
Avatar billede toey Nybegynder
23. juni 2004 - 20:03 #11
Hvorfor kan han ikke give mig point for et svar???
Avatar billede toey Nybegynder
03. august 2004 - 12:06 #12
Efter lige godt 2 måneder vil jeg mene det er på tide at få denne afsluttet.