Avatar billede sth Novice
30. maj 2004 - 18:00 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvad skal jeg vælge

jeg har besluttet mig for at springe på pda-vognen.
jeg har følgende ønsker.

Skal bruges til bavigation, skal jeg vælge:
X-road
TomTom
eller andet ?

Den skal kunne køre WLAN 802.11b og gerne Bluetooth (ikke vigtig)

Pris max 5.000,- gerne mindre

Nogen der kender et godt tilbud ?
Avatar billede espersen Novice
30. maj 2004 - 18:11 #1
hhmm... kobler mig lige med på tråd-vognen - overvejer selv !

Har set en iPaq4150 med Route66 til 3.999 med kort over Scandinavien og 4.999 for Europa (i Merlin fra den 1.6)
Avatar billede espersen Novice
30. maj 2004 - 18:13 #2
(men koster reelt 1.200 extra pga. der så skal et større sd-kort i den) + evt. en taske)
Avatar billede fim777 Nybegynder
30. maj 2004 - 18:26 #3
En Ipaq H5550 har indbygget trådløst netværk - 2210'eren har ikke - men du kan købe en jacket til den - så den kan (bare rimeligt dyr - omkring 1500 kr) Men der er ret gode tilbud på Ipaq 2210 for tiden.

Mht. navigation, er det næsten lige fedt mellem TomTom3 og Xroads-  de har begge funktioner nu, så du kan køre gennem hele europa, uden at skulle skifte kort. Hvis du finder en TomTom2 er der gratis opdatering til TomTom3 på deres hjemmeside, du skal kun betale fragten (og den skal være installeret efter 15. jan 2004)

Jeg har selv en ipaq 2210 med TomTom - den virker suverænt, dog uden det trådløse netværk
Avatar billede sth Novice
30. maj 2004 - 18:41 #4
iPaq4150 lyder jo lækker dda så vidt jeg kan se også har trådløsnet indbygget, men hvordan er Route66 i forhold til TomTom3 og Xroad ?

espersen: har du et lint til merlin, jeg  kan ikke finde den på deres hjemmeside?
Avatar billede fim777 Nybegynder
30. maj 2004 - 18:43 #5
Kender ikke route66 desværre...
Avatar billede sth Novice
30. maj 2004 - 18:47 #6
Hmmm var lige i postkassen og jo der var den fra merlin :-), jeg ser lige på den men hvad med Route66 ?
Avatar billede espersen Novice
30. maj 2004 - 18:52 #7
ja, den har Wifi ! : http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=71004

har ikke kunnet finde tilbuddet på nettet - men var lige inde i Merlin i går for at høre lidt om det... de sagde at Route66 er helt ok (men det skal en sælger jo sige)
Avatar billede espersen Novice
30. maj 2004 - 21:24 #8
nogen der har set test/anmeldelser af de navigationsprogrammer ?
Avatar billede sth Novice
31. maj 2004 - 00:03 #9
Helt ærlig er Eksperten ikke lidt mærkelig ? hvis man søger
Route66  så finde man ikke noget og det selv om at det står i dette spørgsmål !
Det spørgsmål der er lavet lige før mit heder "X-road driller"
hvis man søger X-road, ja så finder man heller ikke noget, gad godt vide hvad der der skal til for at man finder det man skal bruge

Der må da være andre der kender noget til Route66
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
01. juni 2004 - 05:18 #10
Route66 er vist ikke kendt for noget specielt, ej heller specielt udbredt. Hvis det var mig ville jeg nok vælge noget mere kendt software, enten TT eller X-road. Forskellen mellen disse programmer er følgende.
TT har helt klart det flotteste brugerflade, her menes især navigationsdelen, dette betyder langt fra at at x-road er uanvendelig men TT ser altså best ud. Samtidig har TT er kæmpe forum herhjemme med over 7000 medlemmer www.tomtom-user.dk, hvor supporten er enorm. Dette findes ej til x-road.
X-road understøtter til gengæld TMC, men udvalget af gps-mus med TMC er dog temmelig begrænset, men skal nok snart komme for alvor.

Personlig har jeg TT3, og er kæmpe tilfreds. Køre altid 100%, og aldrig noget med at softwaren går i ged, så derfor min anbefaling til denne.

Espersen -> ja DK4 lavede en test af pda navigering i "dimser der duer" mener den kan downloades fra deres site.

Men held og lykke

PS tror du får rimelig svært ved at finde en pda med WLAN og navigation til max 5000 se evt her http://pdashoppen.dk/product.asp?product=6271&page=1
Avatar billede espersen Novice
01. juni 2004 - 09:50 #11
godt point - overrasker ikke, da det i det hele taget er umuligt at finde noget om Route66 til PDA.
Kan se med de sæt der kan købes at hvis man vil undgå kabler i bilen, så skal det være med Bluetooth-antenne.

tjekkede lige DK4; skal man være medlem for at kunne se programmet (150,-)
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
01. juni 2004 - 11:51 #12
mener man kan se den gratis inde fra www.tomtom-user.dk 's hjemmeside, man skal dog lige melde sig ind
Avatar billede espersen Novice
01. juni 2004 - 13:28 #13
jeps ! kanon !;o)