Avatar billede hnnh Nybegynder
30. maj 2004 - 01:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjelp til at få en channel på irc (efnet)

jeg ville lige høre om der var nogle der kan hjælpe mig til at få min ejen channel på ef net
hvad kræver det?
skal man have en bot?
jeg vil gerne have at channel'en er der altid da jeg ikke er på nettet altid .....kan man det
Avatar billede popsy Novice
30. maj 2004 - 01:15 #1
http://www.efnet.org/?module=chanfix

Der står en del info der.
Avatar billede hnnh Nybegynder
30. maj 2004 - 01:16 #2
du har ikke noget info på dansk
Avatar billede popsy Novice
30. maj 2004 - 01:21 #3
nej desværre, og jeg aner absolut intet om hvordan efnet fungerer, befinder mig selv bedst på quakenet :)
Avatar billede hnnh Nybegynder
30. maj 2004 - 01:22 #4
oki prøver at læse lidt om det på engelsk
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. maj 2004 - 11:35 #5
du skriver /join #kanal

hvis der ikke er nogen i den i forvejen får du @ og så er det din kanal.
Du mister selvfølgelig @ hvis du går ud af den igen medmindre du har givet flere @ så i kan give hinanden @ når i joiner.

sådan får man en kanal.. man kan ikke registere en kanal.
der er ikke nogen services på EFNET så man kan ikke få en bot der giver @ osv.
men der er chanfix som popsy også linkende til... det eneste den gør er at hvis du har været mindst 4 mennesker i kanalen i et stykke tid og i mister @ så kommer den forbi og giver den som har haft @ længst tid i kanalen @.

hvis du vil have en bot på må du købe dig en eller sætte en op på en server der kører 24/7, jeg vil anbefale en eggdrop.
Avatar billede popsy Novice
23. juni 2004 - 02:36 #6
Har du fundet en løsning på problemet?
Smider et svar i tilfælde af at mine input kunne bruges :)