Avatar billede pistolpalle Nybegynder
26. maj 2004 - 21:03 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke spille online mod en ven

Hej

Jeg kan ikke spille mod en ven på internettet i spillet NHL 2004.

Hvad er der galt? Og hvordan kan dette løses?

- Pistol Palle
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. maj 2004 - 21:07 #1
Det er ikke til at vide hvad problemet er - dete eneste jeg kan se er at spørgsmålet mangler information styresystem, opkobling osv
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
26. maj 2004 - 21:08 #2
Ok

Jeg har Windows Xp Pro og min ven har Home.

Vi er begge bag en router og har stofanet.

Hvad vil du mere vide?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. maj 2004 - 21:13 #3
kan i komme på nettet?
Hvad hardware er der i maskinerne?

ALT der er at vide for at kunne hjælpe...
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
26. maj 2004 - 21:14 #4
Ja vi kan selvfølgelig godt begge gå på nettet.

Er det ikke noget med nogle indstilninger?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. maj 2004 - 21:19 #5
hmm...
Kommentar: john_stigers
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
26. maj 2004 - 21:20 #6
Hvorfor skulle det være noget med hardware??
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. maj 2004 - 21:25 #7
Glem det - dropper ud af dette spørgsmål.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
26. maj 2004 - 21:29 #8
Smart nok når du alligevel ikke kan svare...
Avatar billede ottzen Nybegynder
27. maj 2004 - 12:36 #9
Jeg og nogle kammerater har haft samme problem med stofanet.
Det er noget med at de tildeler nogle ip adresser og nogle af dem kan ikke snakke sammen, så hvis du eller din ven får en ny ip adresse kan det løse problemet.
Vi løste det ved at når vi havde nogle ip'ere der kunne sammen så fik vi dem som faste ip adresser.
og hvis du ringer til stofa så er de fleste ikke villige til at ændre din ip for de fleste aner ikke det her problem eksistere, der er dog et par stykker af de "unge" gutter der gerne vil hjælpe for de kender til problemet, men det er ikke lige let at få fat på dem....

Så held og lykke hvis deter der fejlen ligger ;-)
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
27. maj 2004 - 19:10 #10
Ok det vil jeg prøve :)
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
17. juni 2004 - 20:49 #11
det er din router der ikke er sat op rigtigt. det der med forskelligt ip range er noget vås :)
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
17. juni 2004 - 20:51 #12
hov løsningen finder du nok på spillets hjemmeside kug efter hvilke porte du skal åbne op hvis du skal være server for spillet/programmet.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
18. juni 2004 - 08:01 #13
Det har jeg gjort men jeg kan ikke lige finde ud af hvor det er i routeren jeg skal åbne for de porte

Kan du hjælpe med det?
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
18. juni 2004 - 15:26 #14
- Ports 10300-10399 are TCP and are outgoing ports for connecting to the NHL server.
- Port 10300 & 13505 is TCP and is an outgoing port for connecting to the EA Messenger (buddy list) server.

- Port 3658 is UDP and is an incoming/outgoing port for connecting to another user to play a game.
- Port 6000, 7777 & 7778 (voice over IP) is UDP and is an incoming/outgoing port for connecting to another user for headset use during a game.
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
18. juni 2004 - 15:28 #15
resten afhænger lidt af dig da jeg ikkke kender din router, men hvis du finder det så åbn disse porte så virker det.
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
18. juni 2004 - 15:30 #16
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
18. juni 2004 - 15:43 #17
Fandt dette til pc kan godt være de andre porte skal forblive lukket synes også det er for mange at åbne op.

TCP: 80, 443, 13500, 23901-23909
UDP: 3658, 3659