Avatar billede axelgaard Nybegynder
26. maj 2004 - 13:22 Der er 3 kommentarer

Cross-reference forsvinder konstant

Hej!

Jeg sidder og oversætter et engelsk dokument til dansk. Jeg bruger Word 2003 Engelsk version. Der er en del "cross-references", som virker i original-dokumentet, men når jeg er i gang med at oversætte virker disse ofte ikke og skidtet skriver "Error! Reference source not found.".
Nogen der ved lidt om hvordan denne funktion fungerer, så jeg kan finde ud af hvor det går galt? Er der system i måden referencerne er nummererede på?
Det virker ikke som en åbenlys fejl, men man ved jo aldrig :)
Avatar billede rvm Nybegynder
26. maj 2004 - 17:13 #1
Det er en kendt fejl som må rettes manuelt eller via en makro:

Fejlen består i at referencefeltet står på dansk (Tryk Alt+F9). Ret ordter fletfelt til Mergefield - så virker det. Tryk Alt+F9 igen, så du kan se resultatet af dine ændringer *S*
Avatar billede axelgaard Nybegynder
27. maj 2004 - 11:36 #2
Programmet er jo engelsk i forvejen, så alt står på engelsk. Jeg kan ikke finde noget "fletfelt" eller "mergefield" efter jeg har trykket Alt+F9.
Den "defekte" henvisning lyder bare { REF _Ref32378957 \r \h }
Avatar billede rvm Nybegynder
03. juni 2004 - 09:52 #3
Desværre der det ikke til at se, hvor en ref sluttet. Den eneste måde jeg kunne få det til at virke 100%, var ved at start min nye sætning 1 bogstav inde i sætningen og så slette det første bogstav til sidst - så blev min ref bevaret...