Avatar billede iggipop Nybegynder
26. maj 2004 - 09:02 Der er 15 kommentarer

sms advarer mod 60806181

Hey!
Har modtaget en sms fra en ven der skriver:

Hvis du får en sms om at du skal ringe til 60806181 så lad være ..det er fup..Der bliver trukket 2500kr på din tlf regning. Send den lige til dem du kender!

Nogen der kender til det ?
Eller er det bare en 'kæde' sms ?
Avatar billede norbert Nybegynder
26. maj 2004 - 09:08 #1
Avatar billede riversen Nybegynder
26. maj 2004 - 09:21 #2
du kan kun blive trukket så meget på 900 numre mig bekendt... alm. nr. kan ikke have forhøjet takst
Avatar billede iggipop Nybegynder
26. maj 2004 - 10:46 #3
Kunne man forestille sig at nummeret viderestiller en videre til en dyrere nummer ?

Kan man finde ud af hvem der har nummeret (person/teleselskab) ?
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
26. maj 2004 - 12:07 #5
tror hundrede procent det er pis.. Nummeret stammer nemlig fra cbb. Telefon svarer kan man også købe hos cbb !

//Madsen
Avatar billede jps6kb Novice
26. maj 2004 - 13:38 #6
Hmm... har fået den fra en ven... gik ud fra det var pis... har før fået fra ham hvor jeg skulle ringe til foreningen for bøsser og lesbiske ... så jeg valgte ikke at ringe *G*
Men desuden... er der ikke en øvre grænse for hvor meget der må trækkes på en telefonregning ?
Avatar billede tronic1 Nybegynder
26. maj 2004 - 19:24 #7
har været inde på min internet-konto og se hvad det koster... det koster ganske almindelig telefontakst, så det 3 * 30 sekunder jeg ringede til nummeret har altså kostet mig omkring max 2 kroner. Desuden prøvede en kammerat at ringe til den forleden, fordi jeg havde glemt nummeret, og han fortalte at nummeret ikke virkede. Så det er sikkert en ganske almindelig telefonsvarer :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. maj 2004 - 19:45 #8
1. Du har ringet til dansk al queda, tryk 5 for at donere 250.000 via telefonregning
2...
3...
4...
5. tryk 5 for at bestille Pizza

Den er for grinern!! *GG*
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. maj 2004 - 19:45 #9
Selvfølgelig med TYK accent ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
26. maj 2004 - 19:48 #10
Det er som jeg sagde i starten, én stor joke. Bare kik på telefonnummeret. Men ja, den er meget sjov :-)
Norbert :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. maj 2004 - 19:59 #11
P.s. jeg fik samme sms - 4 uger EFTER jeg fik tippet om at ringe til nummeret :)
Avatar billede norbert Nybegynder
26. maj 2004 - 20:07 #12
John: du er afsløret *G*
Undskyld spam
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. maj 2004 - 20:11 #13
;)
Avatar billede iggipop Nybegynder
28. maj 2004 - 10:32 #14
Oki.......
Vil nogle have point ?
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
30. maj 2004 - 14:15 #15
bare giv mig dem :D