Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
22. maj 2004 - 00:55 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

DownLoad umulig - hvorfor?

Når jeg har trykket på et link for downloadning vises ikonerne for overførsel..
MEN så frmekommer et dialogvindue med en uforståelig tekst:

Internet can not download ...id=
Internet Explore was not able to open the Internet site. The requested site is either unavaible or cannot be found. Please try again later.

Det er ikke sandt og det hjælper heller ikke at prøve senere !.
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2004 - 01:00 #1
Har du nogen form for beskyttelse, firewall el. lign. ?-)
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. maj 2004 - 01:00 #2
beskeden du får fortæller jo at enten at serveren du skal hente fra er nede eller at det er din forbindelse der er noget i vejen med :) har du firewall?
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. maj 2004 - 01:01 #3
*s* 11 sek roe *G*
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
22. maj 2004 - 01:09 #4
Tha, øh.
Hvordan kontroller jeg om jeg har det. Jeg har i så fald glemt det eller hvoradn jeg gjorde det.
Jeg er nybegynder hvad firewall angår i praksis.
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
22. maj 2004 - 01:16 #5
Undskyld jeg er nybegynder: hvordan giver jeg point til jer begge = jeg havde en uforklarlig anelse om at svaret måtte være i retning af Jeres.
Det med point har jeg ikke fundet ud af endnu !.
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2004 - 01:18 #6
Angående brugen af Eksperten, kan du f.eks. prøve at kigge lidt nærmere her: http://expfaq.1go.dk ...

Tjah, er du kommet videre ?-)
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
22. maj 2004 - 01:32 #7
Jeg roder vist i det; fordi jeg ikke kendte nok til det hele (total nybegynder).De blå markeringer i venstre kolonne er altså med point'ene at gøre.
Jeg trykkede på venstre kolonne på therevelation og op dukkede tildeling angående karma - jeg forsøgte at give god og trykkede på accepter.
Den tekst roenving henviste til er jo en temmelig stor tekst, som jeg må kigge nærmere på.
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. maj 2004 - 01:42 #8
du kan ikke give os point før vi har lagt et svar *s* men har vi egentlig hjulpet dig endnu *s*  hvilken form for windows har du....hvis du har windows xp har du  en indbygget firewall, der nok er aktiveret
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
22. maj 2004 - 01:47 #9
ja, windows XP.
Jeg er mangeårig Mac-bruger, så jeg må langsomt lære alt om windows og office. Men det går bedre og bedre.

Der står kommentarer ud for jeres navne og det havde jeg ikke bemærket. Tildeling af point bør så ske; når jeg har kontrolleret effekten af jeres svar = forstår jeg nu.
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
22. maj 2004 - 01:59 #10
Aha. Det blå har med karma at gøre.
Point kan kun gives ved Svar.

Jeg har tidligere haft noget vrøvl med up-load til websted og eeen nævnte noget med firewall (beskyttelse) og svaret er altså så ? at jeg bør prøve at slå FireWall fra.
Men jeg har ikke styr på hvor jeg skal gøre det.

Allerede nu = mange tak !. :-))
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. maj 2004 - 02:02 #11
højreklik på ikonet "netværkssteder" vælg egenskaber , så skulle din lanforbindelse komme frem i et vindue. højreklik på det ikom og vælg egenskaber igen. under egenskaber vælger du avanceret.

se om der er flueben der, hvis der er så fjern den :)
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
22. maj 2004 - 02:08 #12
Der er IKKE flueben !.
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
22. maj 2004 - 02:10 #13
Jeg sidder ved een PC = hjemme og uden netværk (ingen LAN).
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. maj 2004 - 02:10 #14
:( så er det ikke din indbyggede firewall, og du har jo nok ikke andre uden du er klar over det *s*

så må jeg hælde til at det er hjemmesiden du vil hente fra der er et problem med...har du et link til den så kan jeg prøve af...
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. maj 2004 - 02:12 #15
hvis du er opkoblet via kabelmodem er det også en lanforbindelse selvom du kun har en computer *s*
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
22. maj 2004 - 02:12 #16
Hov. Jeg er connected til get2.net og der er et ikon med teksten:
connected to get2net Firewalled.
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. maj 2004 - 02:14 #17
*s* nu kender jeg ikke den udbyder...så ved ikke hvordan du slår det fra...det er sikkert der problemet er.....prøv at kigge i din manual fra dem under firewall...eller ring til deres support imorgen....det kan være du kan nøjes med at få åbnet nogle specielle porte så du kan downloade.... er ikke helt 100% sikker på hvordan det foregår... :o)
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
22. maj 2004 - 02:15 #18
BINGO !. therevelation = Der var flueben !. Den er nu slettet.
Jubii - tak, tak og atter tak !.
Puhh - ha.
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. maj 2004 - 02:17 #19
nice... men husk nu at beskytte din computer med noget opdateres antivirus og opdater dit xp ...så skulle du kunne klare dig uden firewallen . Hvis du er usikker kan du jo slå firewallen til når du ikke downloader *s*

glad for at hjælpe *s*
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
22. maj 2004 - 02:18 #20
Tak for din udholdenhed.
Du har fortjent mere et 60 point.
Så er der det med at tildele point til nogen !.
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. maj 2004 - 02:20 #21
vil bestemt ikke have flere point end 60 ...det er mere end rigeligt *s* for at acceptere et svar skal du markere navnet i boksen som du vil acceptere svaret af....du kan se navnet er markeret med blåt.... du skal så også lige huske at afvise dine egene svar
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. maj 2004 - 02:21 #22
for sent det klarede du jo selv *GGG* takker
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. maj 2004 - 02:25 #23
så vil jeg sige godnat og håber du får nogle gode oplevelser på eksperten *s*

Mvh Michal
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
22. maj 2004 - 02:27 #24
Tak og God Nat. Supert.
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
18. juni 2004 - 16:45 #25
Sorry.
FireWall var IKKE svaret !.

Bent