Avatar billede miss-g Seniormester
18. maj 2004 - 14:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Brug af templates på websider?

Hvis jeg har en template som er en tabel med 3 rækker - en top, bund og midt.

Midten laver jeg til en EDITABLE REGION, og kan udskifte elementer der.

I toppen har jeg en banner. Når jeg bruger en template, vil browseren så vise en ny side hver gang eller indlæser den blot templaten?

Vil gerne have at der kommer en ny banner hver gang man skifter side - skal jeg så ikke bruge templates?
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. maj 2004 - 14:19 #1
Kan du ikke bare gør toppen til editable region, og så skifte banneret ud på hver side.....eller er jeg slet ikke med på hvad du mener? (Vil du have en randam banner på hver side?)
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. maj 2004 - 14:20 #2
...randOm
Avatar billede miss-g Seniormester
18. maj 2004 - 14:22 #3
Hovedsagen er at der skal vises et nyt banner hver gang man skifter side. Måske er det et bannerstyrings spørgsmål?
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. maj 2004 - 14:23 #4
I øvrigt: Browseren indlæser ikke templaten, men de sider du har lavet UD fra templaten. - Det er ikke nødvendigt at uploade templaten.
Avatar billede miss-g Seniormester
18. maj 2004 - 14:25 #5
Ok, så i realiteten kan man slette en template uden at det går ud over de sider man har lavet den i?

Selvfølgelig ikke smart, hvis man skal rette noget....

Og så er det i realiteten 30 forskellige sider, og ikke bare en "henvisning" til templaten?
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. maj 2004 - 14:26 #6
Ja, du kan i hvert fald sagtens bruge templates til at lave dit site. Så skal du bare have lavet noget fikst der henter en ny banner hver gang siderne loades. Jeg kan ikke lige huske hvordan, men det skulle i hvert fald ikke være det store problem at finde ud af....
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. maj 2004 - 14:27 #7
Ja, lige præcis, alle siderne er for såvidt selvstændige.
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. maj 2004 - 14:28 #8
Du kan se her hvordan du laver bannerrotationen: http://www.webclass.ru/eng/Tutorials/PHP/Links_rotator.html
Avatar billede miss-g Seniormester
18. maj 2004 - 14:33 #9
Ok - springer over det med banner rotationer - det får jeg et program der kan styre. Skulle bare have svar på om hver enkelt side er selvstændig, og det siger du de er.

Tak for svar *S*
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. maj 2004 - 14:37 #10
Selv tak!
Avatar billede powernodes Nybegynder
18. maj 2004 - 14:42 #11
Det er vist noget galt her.

Siden vi er i Dreamweaver kat'en, går jeg udfra at snakken går på Dreamweaver templates.

DW templates er IKKE serverbaserede, men KLIENT baserede, hvorfor alle sider er selvstændige sider, og dermed tolkes som det de er af browseren - selvstændige sider.

Det er kun inde i DW, er man har glæde af Master/Editable regions princippet.

Så derfor, vil du gerne have at du har et nyt banner på hver side, jamen så skal banner området være et editable region. Det skal alle områder på dine sider der ikke skal være ens. Dvs. normalt sige tekster, bannere osv., hvorimod menu etc. vil være det samme.
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. maj 2004 - 15:02 #12
powernodes > Det er fint nok at du svarer på det hele een gang til, men der er ikke noget galt her!  ;o)
Avatar billede powernodes Nybegynder
18. maj 2004 - 15:05 #13
le_bon>>Jo din forståelse af DW templates - og hvis ikke det, så din formulering af denne :)
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. maj 2004 - 16:09 #14
powernodes > (Læs dog: 18/05-2004 14:23:56) Det er jo kun dig der ikke fatter hvad jeg mener...miss-g var da helt med! Og sig ikke at jeg ikke ved hvad DW templates går ud på, det gider jeg ikke høre på!! jeg formulerede det bare på "dansk", det lød ikke som om miss-g var helt med på hvad der foregår når man udarbejder sine sider med templates.