Avatar billede jgkl Nybegynder
17. maj 2004 - 11:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Opret multiple records med forskelligt serienummer med en catch

Hej
Jeg sidder og brygger på den database som skal indeholde nogle links til pdf dokumenter.

Til admindelen mangler jeg et script som kan oprette 12 records med samme indholdsfelt (link til pdf fil) men med 12 forskellige serienumre, som skal tastes. det hele skulle helst foregå i en dialogbox eller på det nyt layout.

Versionen er Filemaker 7 developer.

Håber på lidt hjælp da jeg er kørt helt fast.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. juni 2004 - 06:25 #1
Lad mig se det script du har forsøgt dig med . . .
Avatar billede jgkl Nybegynder
08. juni 2004 - 14:26 #2
umiddelbart er jeg ikke begyndt på scriptet for jeg ved simpelt hen ikke hvilken ende jeg skal begynde i.

Jeg har ca 100 records med et unikt nummer som skal oprette link til samme fil på internettet, så i stedet for at oprette 100 records med samme link så ville je oprette det vha. et script men hvordan ved jeg ikke.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
09. juni 2004 - 22:46 #3
det var sparsomme oplysninger.

Samme fil ALLE sammen. Det lyder ikke logisk.

Forklar sammenhængen . . .
Avatar billede jgkl Nybegynder
10. juni 2004 - 23:20 #4
Ok Jeg prøver.

Vi får nogle trykflasker hjem fra vores producent, på trykflaskerne er der to flaskeserienummere vores eget serienummer og et producent serienummer.
Samtidig får vi nogle sikkerhedscertifikater tilsendt på de på gældende trykflasker.
På hvert sikkerhedscertifikat er der et sted mellem 46 og 100 flaskeserienummere.
Mit problem er nu at det skal ind i en database, så vi kan søge på de enkelte serienumre og få en henvisning til certifikatet.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. juni 2004 - 04:47 #5
Du bliver nok nødt til at oprette samtlæige serienumre i hver sin box(field) for at kunne søge på denne.

Link til PDF'en ved at oprette en knap med "GoTo:http://......o.s.v.
-så denne åbner/henter PDF'en på nettet.

Det lyder i og for sig nemt nok, der bliver dog en masse tastearbejde.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. juni 2004 - 04:52 #6
Du kan også "scanne" PDF'en direkte ind i FileMaker-løsningen, så PDF'en vises i databasen og så den hermed kan printes herfra.

Den skal bare have sit eget "Layout"

-og du skal stadig taste for at kunne søge på numrene.

Du kunne eventuelt lave et Layout med listevisning, så det er nemt at plukke/klikke dig frem til den rette, efter søgningen.

Husk ALTID i Developer at lave knapper der kan sende dig til alle "Layout's" i databasen.
-og så naturligvis "Quit" & "Print"

PS: jeg laver altid "Print" med script der først åbner "Sideopsætning", så kan der printes fra alle maskiner/operativsystemer