Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
15. maj 2004 - 12:49 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Webhoteller uden over "9kr./måneden-webhotellerne"

Hej Eksperter :-)

Jeg har gennem de sidste par måneder udviklet et online spil kaldet Virtual Manager (vman.dk). Spillet er gået hen og blevet ret så populært på meget kort tid. Desværre ser det ud til, at spillet nu ikke mere "kan" få flere brugere, da hastigheden på siden simpelthen ikke tillader det. Lige nu er der fx 50 brugere på, og hastigheden er ulidelig. Det tager ca. 30 sek for en side at loade. Grunden til dette er formentlig, at spillet kører på min egen 500mhz P3 på en linje med 128k i upload :-)

Hvor kan jeg købe et webhotel til en pris der er til at holde ud (200-400 kr./måned) som jeg er sikker på vil give mine ("mange") brugere en tilfredsstillende hastighed på spillet? Webhotellet skal have PHP/MySQL.

Har set på pil.dk som en udemærket løsning, men det kunne være i havde nogle andre alternativer.

På forhånd tak

- Rasmus
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
15. maj 2004 - 12:51 #1
Det var en flot titel på mit spørgsmål jeg fik lavet der, det skal naturligvis være
Webhoteller udover "9kr./måneden-webhotellerne"
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2004 - 13:00 #2
www.dandomain / scannet.dk - spørgsmålet er om de tillader det.

Hvor meget trafik trækker dit site pr. måned?
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
15. maj 2004 - 13:02 #3
Tillader hvad? så mange brugere?

Jeg ved ikke hvor meget trafik det trækker, kan man se det på sin server? Jeg kører IIS på Windows 2000.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2004 - 13:06 #4
Nej, jeg tænker ikke så meget på antal brugere, det er jo ikke det der trækker. Det er mere spillet, hvis det skal kører hele tiden, men folk er online.

Du kan måle trafikken på netkortet, ved ikke om din server KUN bruges til denne spil server, ellers vil en måling af det også dække dit alm. forbrug, så er det ikke helt så præcist. :)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
15. maj 2004 - 13:10 #5
Serveren bruges "næsten" kun til det spil

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men mener du i "Status for LAN-forbindelse" hvor man kan se hvor mange pakker der sendt/modtaget? Eller skal jeg have fat i et program der kan måle det?
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2004 - 13:17 #6
Avatar billede whyme Nybegynder
15. maj 2004 - 13:19 #7
er helt sikker på at www.csg.dk tillader det. prøv at skrive til info@csg.dk og spørg hvad du skal bruge... du kan værst få et nej at de ikke tilader det ;)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
15. maj 2004 - 13:20 #8
Terry: Azero??? prøv lige at kigge spørgsmål igennem på eksperten om dem, hehe

jeg har selv haft problemer med dem flere gange, at de sender faktura til folk som har været opsagt i 3 år eller lign. tror ikke de har styr på deres bogholderi afdeling.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
15. maj 2004 - 13:23 #9
"Det er mere spillet, hvis det skal kører hele tiden, men folk er online." ->

Jeg forstår stadig ikke helt. "Alle" hjemmesider kører jo hele tiden, og der folk på hele tiden. Hvorfor skulle de ikke "tillade" det?

Tak for alle de hurtige svar indtil videre :)
Avatar billede logiq Nybegynder
15. maj 2004 - 13:27 #10
Du kan jo også vælge at få din server parkeret. Hvis du f.eks. leverer en 1U server, kan du få den parkeret hos LogIQ Hosting for 199 kr. pr. måned. Du betaler så både strøm og trafik. En server koster 50-100 kr. i strøm pr. år, og trafiken koster 5 kr. pr. GB for national og 20 kr. pr. GB. Ring og hør nærmere på 36751575
Avatar billede whyme Nybegynder
15. maj 2004 - 13:29 #11
Det kommer an på hvor meget trafik du bruger vil jeg regne med...

Hvis du eks. bruger helt vildt mange GB trafik om måneden kommer et webhotel til at koste mere pga. den ekstra trafik.

Det er derfor jeg godt kan lide csg.dk fordi jeg har selv haft meget trafik, og hvis du overstiger alt for meget, så får en du e-mail fra dem, om at du bruger for meget, og du skal lave en aftale med dem.... cliche, b-one, web10 har jeg prøvet at få lukket webhoteller pga. for meget trafik, så kan bedre lide på denne måde... betaler nu for den ekstra trafik jeg bruger og er meget tilfreds.

azero.dk lyder også som om at det er godt, da de også skriver deres priser på trafik osv.  - den eneste grund til jeg ikke kan lide dem, er at de har sendt faktura til mig hvert år, efter jeg har opsagt mit webhotel hos dem.

mit forslag, skriv til info@csg.dk og fortæl det som det er, de svarer generelt meget hurtigt.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
15. maj 2004 - 13:34 #12
logiq: jeg håber du mener 50-100 kr i strøm pr. måned. Det koster i hvert fald ikke så lidt om året... så snakker vi om 20 mhz computere ;)

det lyder lidt som
http://hosting.jay.net/fp/hosting.php
Jay.net i Smedeland, 2600 Glostrup

der står også man betaler for strøm:
"Bemærk at i hostingcenteret på Smedeland betales forbrugt strøm separat + 10 % i adm. gebyr. En gennemsnitlig server bruger strøm for ca. 100 dkk. pr. måned."

razmuz.dk : jeg tror at denne løsning vil blive for dyr...
1U server = koster penge ;)
leje for plads = 199 kr/mdr
pris for størm = 100 kr/mdr
lad os sige du bruger 10 GB trafik om måneden = ca. 100 kr/mdr

i alt 399 kr for hosting, uden 1u server, den skal du selv skaffe.

Det vil være lidt dyr løsning vil jeg mene... men hvis du har råd til det, kan det da anbefales ;)
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2004 - 13:38 #13
4us.dk>Jeg har hørt at Azero har (havde) problemer med deres bogholderi m.m. men efter hvad jeg kunne finde ud af, er Azero en af de bedste på marked i DK, og med SQL Server til fornuftige priser. De har været på banen flere år efterhånden, så mon ikke de har lært af deres fejl!

Indtil nu, er jeg meget tilfreds med dem, men hvis jeg får problemer med dem vil jeg bare find en anden :o)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
15. maj 2004 - 13:41 #14
hehe, det ved jeg nu ikke... jeg har modtaget faktura fra dem de sidste par år, sidst her for 2 måneder siden... og jeg har ikke haft webhotel i 3 år hos dem ;)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
15. maj 2004 - 13:45 #16
terry: men hvis det virker for dig, synes jeg det er godt ;)

- du er heldig, hehe
Avatar billede logiq Nybegynder
15. maj 2004 - 13:51 #17
-> 4us.dk

Ups, ja, det er 50-100 kr. pr. måned...en lille tastefejl fra mig ;)

Razmuz skrec 200-400 kr. pr. måned, og hvis har er seriøs omkring projektet, så er det vel den bedste løsning. Han kunne også få en dedikeret løsning med operativsystem, firewall, vedligeholdelse og backup, men så koster det jo lidt mere.

Jeg tror nu også at siden hans spil er på dansk, vil det være meget begrænset hvor meget trafik der kommer fra udlandet, så størsteparten af trafikken er nok indlands til 5 kr. pr. GB.

10 GB er ret voldsomt! Man bliver overrasket hvor mange besøgende der skal til på en hjemmeside for at generere den slags trafik, medmindre der selvfølgelig er tale om ting der skal downloades, såsom f.eks. store flash-animationer, og download-bare filer.
Avatar billede logiq Nybegynder
15. maj 2004 - 13:55 #18
Hold da op....jeg viste at jeg skulle have stoppet for 5 bajere siden ;-)

Jeg prøver lige igen uden alle tastefejlene...

-> 4us.dk

Ups, ja, det er 50-100 kr. pr. måned...en lille tastefejl fra min side ;)

Razmuz skrev 200-400 kr. pr. måned, og hvis han er seriøs omkring projektet, så er det vel den bedste løsning. Han kunne også få en dedikeret server-løsning med operativsystem, firewall, vedligeholdelse og backup, men så koster det jo lidt mere.

Jeg tror nu også at, siden hans spil er på dansk, vil det være meget begrænset hvor meget trafik der kommer fra udlandet, så størsteparten af trafikken er nok indlands til 5 kr. pr. GB.

10 GB er ret voldsomt! Man bliver overrasket hvor mange besøgende der skal til på en hjemmeside for at generere den slags trafik. Medmindre der selvfølgelig er tale om ting der skal downloades, såsom store flash-animationer, og download-filer.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2004 - 13:57 #19
Man skal ikke være væk ret længe :D

razmuz.dk -> Jeg kunne være interesseret i noget samarbejde, så må jeg havde lov at kontakte dig pr. email?
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
15. maj 2004 - 14:02 #20
bacardil -> selvfølgelig..

rasmusSLET_DETTE@kongsbak.dk (for en sikkerheds skyld ;))
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
15. maj 2004 - 14:06 #21
Vi snakker meget lidt grafik og ingen større filer.

Hvordan måler jeg min trafik? Findes der et gratis program der kan downloades, der kan måle det?
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
15. maj 2004 - 14:33 #22
logiq: du skal lige tænke på en ting... international og nationaltrafik er ikke så skåret ud i pap som man skulle tro.

Der er ikke snakke om:
nationalt = kun i danmark
international = kun i udlandet

Det er lavet på den måde at nationalt er _kun_ dem som er koblet på DIX

så det vil sige at hvis kunder fra Tiscali ADSL kommer for at besøge razmuz.dk's hjemmeside og som er danskere i danmark... så bliver det regnet som internationalt trafik.

Så man kan ikke skære det ud på den måde, men jeg giver dig ret i at det nok ikke er vildt stor trafik mængde vi snakker om.
- jeg tror slet ikke han skal ud og investere i så store løsninger nu og her, det vil være totalt spild af penge.

razmuz.dk:
vil anbefale dig at skrive til webhoteller først, for at få en billigere pris, da det ikke er nødvendigt for dig at have egen server kørende.

jeg prøvede lige at skrive til info@csg.dk og fik at vide at hvis du overstiger 3 GB/mdr (hvilket jeg ikke tror) så vil de skrive en e-mail til dig og få lavet en lille aftale, ellers fortsætter du bare med din standard aftale.

ellers kan du tage fat i andre gode, såsom wannafind.dk eller lign.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2004 - 15:31 #23
4us.dk>

Webhotellerne har jo mange site på en server, derfor kommer det an på hvor krævende hans site er med eks. 50 online på engang. Kender ikke til websitet, men nogle er mere krævende end andre :)

tiscali trafik hos Jay.net er ikke international trafik, det er heller ikke nationalt. Det er deres helt egen kategori.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
15. maj 2004 - 16:44 #24
bacardil: jeg har været hos jay.net før, og der var det internationalt trafik; det kan godt være de har ændret dette...

og ang. om det skal være dedikeret eller webhotel, så vil _jeg_ mene det ikke er nødvendigt. Jeg tror ikke at det er så krævende at det kræver sin egen server, jeg kan godt tage fejl... men jeg er ret overbevist om at det ikke kan passe.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
19. maj 2004 - 08:03 #25
Jeg takker for de mange gode svar. Jeg fik egentlig ikke meget hjælp fra Terrys svar, men siden han er den eneste der har svaret får han pointene.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
19. maj 2004 - 08:04 #26
Tak for de mange gode svar. Terry får pointene da han var den eneste der rent faktisk "svarede". :-)
Avatar billede terry Ekspert
19. maj 2004 - 08:43 #27
:o)