Avatar billede d_warma Nybegynder
15. maj 2004 - 00:28 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

ORADIM - genskabelse af SID

Jeg mistede kontakten til min 8.1.7 database, da jeg afinstallerede noget andet oracle. Jeg kan ikke komme i kontakt med databasen. Fejlmeddelse ora-12500.
Jeg har kigget lidt på metalink, og kommer frem til, at jeg skal genskabe SID via ORADIM.
Min problemer er bare, at ORADIM ikke umiddelbart kendes af min kommandoprompt?

Hvordan får jeg kontakt til databasen?
Avatar billede lbaad Nybegynder
16. maj 2004 - 10:27 #1
Du har sikkert fået et forkert oracle home ind til oracle.
Du kan tjekke under Oracle installation product under programmer. Der skal det rigtige oracle home angives, og der kan du også skifte det.
Du kan tjekke dit oracle home under regedit --> local_machine --> software --> oracle. Der kan du også tjekke, om det er det, som der er sket.
Grunden til, at det er sket, er sikkert fordi, der er blevet installeret sqlnet på din maskine, og det har så overskrevet dit gamle oracle home. Du skal ikke bruge Oradim i første omgang.
Avatar billede lbaad Nybegynder
16. maj 2004 - 10:54 #2
Jeg har løst et ligende problem, ved at rette til i regedit, og rettet alle de steder, hvor der stod forkert oracle home
Avatar billede d_warma Nybegynder
16. maj 2004 - 11:31 #3
Jeg fandt, at oracle_sid var sat forkert eller var ændret??
Jeg ændrede det tilbage, og får nu en ora-12560 fejl, og når jeg kører Database Configuration Assistant siger den, at der ikke er nogen oracle applications installeret?
Skal jeg geninstallere??
Avatar billede lbaad Nybegynder
16. maj 2004 - 11:35 #4
Du skal tjekke følgende:
- er din oracle service(oracleservice<SID> startet i SERVICES? ellers start den.
- står alle indgange i regedit rigtigt?

en geninstallation af oracle vil rette op på alle de indgange, som er sat forkert nu, men jeg tror nu ikke, at du behøver dette. Prøv først at tjekke ovenstående, og så prøv at connecte til basen igen.
Avatar billede d_warma Nybegynder
16. maj 2004 - 12:21 #5
Jeg har kontrolleret alle indgange, men stadig samme problem.
Jeg har geninstalleret, men nu har jeg en ora-03113.
Det er vist en patch jeg mangler...
Avatar billede lbaad Nybegynder
16. maj 2004 - 12:26 #6
Prøv på dette link.
Der står der noget omkring ORA-03113
http://www.orafaq.com/error/ora-03113.htm

Det kunne tyde på, at der stadig er noget galt med din installation. ORA-03113 refererer nemlig til, at der er noget galt med net8. Tror ikke du mangler en patch, du er jo stadig ikke kommet ind i basen.
Avatar billede d_warma Nybegynder
16. maj 2004 - 12:56 #7
Jep, så langt var jeg også kommet. Giver det nogen mening at geninstallere på en anden maskine og kopiere data, controlfiles etc over og laven en ny installation?
Avatar billede lbaad Nybegynder
16. maj 2004 - 17:19 #8
Det er jo altid en mulighed, at installere på en anden maskine. Du kan jo bare kopiere filerne over på den anden maskine.
Hvis du nu skriver SET i en kommandoprompt, hvad står der så i din PATH?? Peger oracle home det rigtige sted hen??
Ellers har jeg ikke rigtig flere muligheder til dig.
Mvh
Lars
Avatar billede d_warma Nybegynder
16. maj 2004 - 21:21 #9
Tak for hjælpen.
Tror jeg laver en TAR, så må Oracle kæmpe med problemet.
Avatar billede d_warma Nybegynder
18. maj 2004 - 13:32 #10
Lars, du får nogle point får din hjælp. Selvom det ikke helt løste problemstillingen. Til din fordel kan det siges, at TAR'en heller ikke er lukket endnu.
Avatar billede lbaad Nybegynder
19. maj 2004 - 11:30 #11
Det er da bare iorden.
Håber, at du kan få løst dit problem snarest.
Mvh
Lars