Avatar billede miss-g Seniormester
10. maj 2004 - 00:09 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Vi søger folk til nyt firma

Vi ved ikke om det kan lade sig at gøre, men nu prøver vi alligevel.

Vi mangler folk til et nystartet aps firma. Vores sites ligger for tiden hos programmøren, og vi skulle gerne "gå i luften" senest september 2004.

P.t. er vi 2 "direktører" + 2 frivillige folk.

Vi mangler yderligere folk (over 18 år) til:

- Salg af bannerplads på vore sites (4 sites indtil videre)
- Henvendelse til brancher, firmaer med henblik på at få en samarbejdsaftale i hus (som vel er mærke ikke koster firmaerne noget).

Da vi netop har startet firmaet, arbejder vi alle ulønnet til at starte med - og det gør du også.

Der vil med tiden komme endnu mere at lave, hvor vi igen skal finde flere folk til andre opgaver. Så der vil være et lønnet job i vente i den anden ende, hvis vi er tilfreds med din indsats.

Nogen som kunne være interesseret?
Avatar billede miss-g Seniormester
10. maj 2004 - 00:10 #1
Hvis nogen ellers har forslag til hvordan man kan få den slags arbejdskraft hører vi det gerne (ulønnet).
Avatar billede strych9 Praktikant
10. maj 2004 - 00:16 #2
I kunne jo aflønne med anparter i firmaet. Bare et forslag..

Jeg er ikke den store sælger, så det har ingen interesse for mig, men held og lykke skal I da have. =)
Avatar billede humpfrey Nybegynder
10. maj 2004 - 00:16 #3
Mit græs trænger også til at blive slået, så hvis nogen har lyst....
Avatar billede oersted Novice
10. maj 2004 - 00:21 #4
godt skudt miss-g :)

jeg har jo set eksempler på dit talentfulde arbejde her på eksperten
kan I ikke sende en forretningsplan eller noget for jeres kommende aps

jeg kan ikke sælge jeres produkt men måske et samarbejde kunne være interessant

hilsen Jesper
jspr[]jspr.dk
Avatar billede ricky Nybegynder
10. maj 2004 - 00:47 #5
Er jeg helt ude i skoven, hvis jeg synes at det ville være relevant med lidt info omkring hvad det handler om ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. maj 2004 - 00:49 #6
Nej nej ricky. Du har da alt den nødvendige viden :-) Et firma, en startdato, ulønnede jobs... hvad ellers skal du vide??! :-o
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
10. maj 2004 - 02:31 #7
jpvj: heh, ja det er lige mine ord... jeg synes også der ligesom mangler lidt mere information...
Hvis man vil være interesseret og skrive til jer, skal man have mere information omkring hvad det _er_ man arbejder _gratis_ for...

noget andet... kan man være 2 direktører i et ApS firma?
og hvor meget andel kommer man til at eje af ApS firma, hvis man er interesseret?
- og hvem betaler for at få det op og køre?
Avatar billede strych9 Praktikant
10. maj 2004 - 02:48 #8
Hun har egentlig sagt det allermest væsentlige:

1: Det drejer sig om opsøgende salg
2: Der aflønnes ikke med penge pt

Det skulle i hvert fald beslutningsgrundlag nok for de fleste. Hvis man kan lide opsøgende salg, er det så ikke ligegyldigt om det er rugbrød eller porno der sælges? =)

Der kan godt være flere stiftere af et ApS, og hvilke titler man smykker sig med er vist underordnet.
Det koster 125.000 kr at stifte et anpartsselskab. Men husk at hvis du får arbejdsindsats afregnet i (muligvis værdiløse) anparter så bliver du beskattet af dem uanset hvad. Får du 10% af firmaet bliver du beskattet af 12.500 kr.
Avatar billede miss-g Seniormester
10. maj 2004 - 09:26 #9
Dejligt med lidt response.

Vedr. salg af bannere - den kan jeg godt forestille mig er lidt tuff, da det jo er lettere med kendte sider med mange hits. Det er muligt at vi skal ty til et firma der laver den slags - men hvem gør det, og hvad skal de have for det?

At få en salgsaftale i hus - den vil jeg betegne som forholdsvis nem, da firmaerne ikke skal betale noget som helst, men derimod får links til deres hjemmeside på vores sites. (Og den slags aftale har mange af dem allerede med andre...)

Det er ikke porno, nej *S*

Vi er ikke interesseret i at "betale med andele af firmaet"

Når vi skriver 2 "direktører" menes der selvfølgelig 1 direktør som har startet det op, og 1 som har næsten lige så meget at skulle have sagt - eftersom de er mægtige gode venner *S*

Spørgsmålet her, var sådan set også først og fremmest en forespørgelse på om sådan arbejdskraft findes. Inden vi aftaler noget som helst med nogle, skal de naturligvis have at vide hvad det går ud på i detaljer - men det synes vi ikke vi kan skrive om offentligt.

Dernæst er spørgsmålet også hvordan arbejdet kan udføres, hvis den "ansatte" har udgifter derved, må vi naturligvis betale det...

Miss-G
Avatar billede sigski Nybegynder
10. maj 2004 - 16:44 #10
kan du ikke sende noget mere på casper@affix.dk

/Casper
Avatar billede jonasm Nybegynder
10. maj 2004 - 21:09 #11
Information ønskes fremsendt snarest, jonas@gymfinder.dk!

PS. jeg kunne gøre Jeres virksomhed til en gudeinstans!
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. maj 2004 - 21:35 #12
>Vi er ikke interesseret i at "betale med andele af firmaet".
Så forstår jeg ikke motivationen til at arbejde gratis i starten? Det gøres da normalt kun når man selv ejer en del af firmaet, og på den måde har en motivation... at arbejde gratis, i håb om at blive lønnet indenfor en overskuelig fremtid, lyder lidt vagt :o/
Avatar billede miss-g Seniormester
10. maj 2004 - 21:42 #13
Tag mig f.eks. - jeg er ikke direktør i firmaet, men arbejder gratis (laver designet, web, medlemskort m.m.) - fordi jeg kan få job i den anden ende. Er nemlig arbejdsløs, så det synes jeg er gulerod nok for mig.

At jeg så kender direktøren er så en ekstra fordel, da jeg forventer et mere "frit forhold" ....Desuden kan jeg se alle de opgaver der skal løses administrations mæssigt, folk som kan styre de forskellige sites, arrangementer, m.m.

Og ja - desværre kan vi ikke lønne folk i starten - sådan er det jo ofte, når man starter virksomhed. Ved ikke hvordan andre grejer den?

Og uanset hvor god man selv synes ens idé er, så får man sgu ikke lige lov til at få en kassekredit i banken på 1 mill. til lønninger.

Men betragt dette spørgsmål som en forespørgelse. Vi vil se om det kan lade sig at gøre. Folk der ikke er interesseret i at hjælpe med forslag eller egen arbejdskraft - behøver vi ikke kommentarer fra...
Avatar billede miss-g Seniormester
15. maj 2004 - 00:55 #14
Lader ikke til at folk er vildt begejstrede....

Hvis du bor på Jylland eller Fyn og alligevel er interesseret i at hjælpe Onbase, så kan du skrive til post@nicolin.dk

Lukker.
Avatar billede nse Nybegynder
15. maj 2004 - 18:14 #15
Jeg har desværre også svært at se, at det er et holdbart projekt, når vi snakker om "sites" og bannerplads.. Der er absolut ingen penge i bannerplads. De glade .com dage er desværre ovre..
Jeg er desuden også enig i tommyf's kommentar. Ydermere kan i da godt være heldige og finde et par stykker, der gider arbejde gratis, men er det så også folk der kan sælge, det tror jeg næppe. For at sælge bannerplads skal i virkelig have fat i nogle sælgere med stort S, og de arbejder altså ikke gratis.
Det lyder ret seriøst, når I har oprettet et ApS, men tænk jer nu godt om, hvordan jeres strategi skal være. At lønne med andele kan meget vel trække nogle erfarne kræfter med i projektet, og gøre det succesfuldt i en ellers yderst hårdt presset branche.
Avatar billede miss-g Seniormester
15. maj 2004 - 22:57 #16
Tak for response.

Nu skal vi godt nok ikke leve af at sælge bannere - vi har en helt anden vare...

Men det lyder også som om man skal være "sælger" for at overbevise firmaer om at de skal have bannere på vores sider, så at de ikke vil arbejde gratis er forståeligt nok.

Guleroden i det hele skulle være at der er job i den anden ende (såfremt det bliver en succes) - men det lader ikke til at begejstringen er særlig stor....
Avatar billede strych9 Praktikant
15. maj 2004 - 23:01 #17
miss-g: Der er tonsvis af ledige sælgerjobs derude som allerede er godt betalt. Også teknisk salg.
Jobmarkedet for salg er ikke nær så presset som IT branchen har været generelt. For nyuddannede datamatikere mv kunne en gulerod om et job sikkert være fristende, men salg er en helt anden sag.
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
02. juni 2004 - 00:11 #18
miss-g >> Tror jeg har noget interessant at tilbyde jer, mht. annoncer. Jeg repræsenterer et større amerikansk annoncenetværk, som P.T. leder efter inventory (altså annonceplads) i Europa. Vi har en massiv rygrad i form af MEGET solide annoncører i baghånden, og lige nu er vi udelukkende ude efter volumen.

Så hvis I kan præsentere mig for et par relativt velbesøgte sites, kan jeg til gengæld garantere jer en ganske fornuftig indtjening på såvel bannere som pops.

Hvis I er interesserede, smid mig en mail på jes@10-4media.dk eller ring til mig på tlf. 28 14 42 67

Venlig hilsen Jes Kaliebe Petersen
Avatar billede coolstar Nybegynder
13. juni 2004 - 06:22 #19
Hvis jeg kender dig ret Jes så lover du en masse igen og igen men der er ikke hold i hanke med det,.

Jeg har selv været i forbindelse med dig og må desværre meddele til andre at det aldrig kom vidre end løfter. Tjaaa håber seriøsiteten er kommet på et lidt højere niveau...
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
14. juni 2004 - 01:27 #20
thomas/coolstar >> Jeg kan godt huske dig, og jeg er ked af at det er din oplevelse. Uden her at komme nærmere ind på omstændighederne, vil jeg over for dig og andre, der evt. måtte følge med her, fastslå, at det der skete i dit tilfælde var baseret på en fejltagelse fra min side, og at jeg skam er dybt seriøs omkring alt hvad jeg arbejder med.

Thomas, du er velkommen til at maile eller ringe til mig hvis du gerne vil have en nærmere forklaring...