Avatar billede r9 Nybegynder
09. maj 2004 - 20:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XP kan ikke finde mine HD - RAID 1 (mirror)

Jeg har 2 maxtor ATA diske som kører RAID 1 (mirror) på et Promise FastTrak TX2plus kort. (S150)

Men lige pludselig vil xp ikke boote mere.
Der kommer blot en "Blue" screen.

Det hjælper ikke at vælge "Fejlsikret tilstand" el "sidste kendte fungerende konfiguration". Stadig blue screen.

Jeg har ikke installeret noget nyt hardware.

Hvis jeg booter fra XP CD'en, så kommer jeg helt frem til der hvor man kan vælge at "installere ny" el "Rep. xp".
Men ved begge valg, siger XP at den ikke kan finde nogle diske.

Hvis jeg kører Maxtor PowerMax util, så er "BIOS Extension support.... Failed" på begge disk.

Alle andre test er "Passed".
(Basic quick test og advanced test)

Nogle som har forstand på dette, og har nogle gode ideer?
Avatar billede r9 Nybegynder
09. maj 2004 - 20:27 #1
"Blue screen" skriver:
Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned.....

Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x0000007B(0xF8950640,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)
Avatar billede r9 Nybegynder
09. maj 2004 - 20:31 #2
Hvis jeg går ind i "FastBuild utility" under opstart så har jeg 5 valgmuligheder:

1: Auto setup
2. View drive assignments
3. Define array
4. Delete array
5. Rebuild array

Hvis jeg vælger "View drives assignments", så ser alt fint ud.
Array1 - Mirror - Total drive=2 - Capacity=122000 - Status: Functional.
Avatar billede r9 Nybegynder
09. maj 2004 - 20:32 #3
Det skal lige siges at jeg har kørt med dette RAID setup i 10 md uden problemmer.
Og samme XP installation i perioden.
Avatar billede r9 Nybegynder
09. maj 2004 - 20:35 #4
Jeg har også forsøgt at fjerne disk2, og derefter boote med disk1.
Stadig "Blue screen".

Samme resultat hvis jeg fjerner disk1, og kun kører med disk2.
Avatar billede r9 Nybegynder
09. maj 2004 - 22:39 #5
Har lige kørt en Maxtor "Burn in" test på begge diske.
De var begge "Passed".
Ifølge Maxtor, så betyder det at der ikke er fejl på disk'ene.

Nogle ideer???
Avatar billede r9 Nybegynder
01. november 2004 - 11:04 #6
lukker.