Avatar billede bredal Nybegynder
07. maj 2004 - 01:28 Der er 13 kommentarer

Computer problemer

Min computer hader mig.

Har igennem tiden haft så mange problemer at jeg overvejer at smide lortet ud og bruge skærmen som akvarie.
Anyway, here's the deal.
Min computer opføre sig mærkeligt. enten er det IE der går ned uden grund (ikke HELE tiden) eller så får jeg en ping på mellem 600 - 1023 (ikke hele tiden) når jeg spiller.
Udover det så har den det med at lagge når der sker for meget grafisk. Nogle konkrete eksempler er at hvis jeg kører et musik modul (VST) som består af en masse ledninger og når jeg kører musen henover så lagger det HEEELT vildt men ligeså snart jeg "fjerner" ledningerne så kører det fint.
Et andet eksempel er at når B-one reklamen dukker frem på denne side http://gamereactor.dk/ (enten kommer b-one reklamen eller så kommer der en bokse reklame) så lagger min computer osse så meget at det ikke er til at styre musen.
Når jeg bruger programmet Tune-up 2004 får jeg tit pop-up advarsels boksen der spørger om jeg vil sende en fejl meddelse til microsoft men programmet bliver ikke tvunget til at lukke ned og kan stadigvæk køre det. Dette sker IKKE hos min ven med selv samme program.
For hurtigt at samle det:
-Lag ved grafik (ikke i spil mærkelig nok, og ikke AL grafik)
-Lag ved B-one reklamen
-IE lukker ned
-Høj ping (ikke hele tiden)
-Fejlmeddelse ved brug af Tune-Up 2004

Motherboard: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=76298 Asus A7N8X Deluxe
Cpu: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10872 Amd Athlon Xp 2500
Ram: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38367 1024 Pc 3200 DDR No-Name ram
Hardisk(e): 2x http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18946 120gb Maxtor Diamond Plus 9
Grafikkort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77611 Asus V9980
Skærm(e): 2x http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77356 Samtron 96P
Mus: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18747 Logitech Mx 700
Kabinet: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23383 Thermaltake Highest Xaser III V1000D Super Tower V1000D

og ja, Windows home ed. ER lovlig op fuld opdateret. Har desuden lige geninstalleret men det samme sker !

Skal måske lige sige at jeg kører med 2 oprerativ systemer. et til spil og et til musik. Fungere således at når begge harddiske er i så booter spil harddisken op og musikharddisken fungere som sekundær men når jeg piller spil harddisken ud (harddiskboks) så booter musik harddisken op UDEN nogen sekundær harddisk og de fejl jeg snakker om sker på begge harddiske!

Alle drivere ER opdateret!
Avatar billede danielhep Nybegynder
07. maj 2004 - 01:33 #1
har du prøvet at scanne din computer for virus, add aware...

http://www.snapfiles.com/get/adaware.html
Avatar billede danielhep Nybegynder
07. maj 2004 - 01:33 #2
bare husk at starte din xp version op i safe mode inden at du scanner.. !
Avatar billede danielhep Nybegynder
07. maj 2004 - 01:34 #3
og uden networking
Avatar billede danielhep Nybegynder
07. maj 2004 - 01:37 #4
med din power i din pc burde det ikke være et problem...

jeg har en t-bird 1000 3*256 sd pc133 ram..det køre fint...
Avatar billede bredal Nybegynder
07. maj 2004 - 01:40 #5
Har scannet min computer med diverse programmer og har da osse fundet lidt men det blev hurtigt fjernet. Og mest af det var med ad-aware :/
Avatar billede danielhep Nybegynder
07. maj 2004 - 02:16 #6
hvor lang tid siden er det du har reinstalleret din XP ?
Avatar billede danielhep Nybegynder
07. maj 2004 - 02:20 #7
du skulle også tage og stærkt overveje denne hardware opsætning med styresystem.

hdd1 master  (winxp)  3 gb  (c:)
  partition1 (musik)  resten af haddisken  (d:)

hdd2 slave  (spil)  (f:)
Avatar billede bredal Nybegynder
07. maj 2004 - 03:03 #8
Problemet er at min musik harddisk er sat op HELT anderledes end min spille harddisk da den bruges på en helt anden måde. Det er ikke muligt at lave musik på en spille harddisk og omvendt. Da jeg ikke har råd til at køe 2 computere er dette den eneste løsning. Desuden er jeg ret sikker på at det ikke er opsætningen af harddiskene der er problemet da jeg har kørt med denne type opsætning i over 2 år uden problemer.

Jeg har geninstalleret windows 3 gange i denne uge. Har desuden den sidste gang lavet en fuldstændig formattering af harddisken med bootdiskette og hele lortet så den skulle være ren som sne!
Avatar billede rebecca Novice
07. maj 2004 - 05:48 #9
Var computeren tilsluttet Internettet da du reInstallerede??? Hvis det er tilfældet så prøv igen at reInstallere, men fjern adgangen til nettet (fjern kablet) efter Install opdater Xp med Sp1,antivirus og firewall osv.slut til nettet igen og opdater antivirus/firewall og Xp, husk at genstarte når du bliver bedt om det.

Mvh.Rebecca
Avatar billede bredal Nybegynder
07. maj 2004 - 12:14 #10
Hvordan kan jeg opdatere SP1 uden at være på nettet...? Er det muligt at downloade pakken?
Avatar billede danielhep Nybegynder
07. maj 2004 - 14:00 #11
Avatar billede rebecca Novice
09. maj 2004 - 06:24 #12
Ja du kan godt downloade sp1 og diverse andre opdateringer eller lave din egen Xp cd med sp1 Integrederet/slipstreamet.

Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
09. maj 2004 - 06:25 #13