Avatar billede cvp Nybegynder
06. maj 2004 - 17:42 Der er 1 kommentar

Windows XP VPN

Hej.

Håber en eller anden kan hjælpe mig.

Jeg har åbnet for indkommende forbindelser via VPN således at jeg kan have VPN med venner osv på nettet.
Fulgte: http://asia.cnet.com/itmanager/netadmin/0,39006400,39050037,00.htm

Det virker sådan set også ganske godt når jeg har lukket min Norton firewall, men så snart jeg aktivere den igen så virker det ikke.

Jeg har oprettet en regl i Firewall der siger:

Permit TCP / UDP port 1701 & 1723 & 50 & 47
Alle porte som jeg synes står beskrevet rundt omkring, men noget må jeg mangle??
Avatar billede jacla Nybegynder
28. marts 2006 - 01:32 #1
Hej CVP,

Har du tiladt IP-Adresse områder eks. i Nortons Firewall 192.168.1.1 til 20 ?

og/eller disablet/tilladt XP Firewallen ?

En anden mulighed, er godt nok sjælden, men IP-adr. konflikt fra din ISP'er.

NB! Husk afhængig at hvilken Norton firewall du bruger, husker den IP-adresserne optil en uge. Nogle gange er der også et max. på udgående forbindelser. (Licenser)

MVH

Jan C