Avatar billede nire Nybegynder
13. februar 2001 - 07:53 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

CPU

Der findes så mange processorer at jeg ikke kan overskue dem.
Hvilke 5 er de hurtigste?
Jeg skal køre grafik.

Niels
www.estrategi.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. februar 2001 - 08:11 #1
Til grafisk arbejde skal du lægge mere vægt på dit grafikkort en processoren. De hurtigste processore er meget dyre i forhold til ydelsen.

Mit råd er, at du skal købe en processor omkring en ghz - gerne en Athlon, da den faktisk yder ganske flot. Og brug så de penge du sparer på et godt grafikkort med masser af ram :-)

NanoQ
Avatar billede nire Nybegynder
13. februar 2001 - 08:27 #2
Direct Thunderbird    64MB/32MBTNTII/WD20.4GB/52XCD/MIDI ATX 5.795 kr.    Webpartners 20/1
DIRECT THUNDERPRO 750 MHZ    128MB/32MBTMTIIAGP/30GB/7200RPM/52XCD/MIDI ATX 5.995 kr.    Webpartners 31/1
Sådan en?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. februar 2001 - 08:36 #3
Det lyder såmen meget fornuftigt.

Jeg vil anbefale at smide 256Mb ram i den, nu hvor priserne er rimelige. Det vil absolut kunne mærkes på ydelsen.

NanoQ
Avatar billede -mundi- Nybegynder
13. februar 2001 - 08:39 #4
tnt2 til grafik ?? Det holder vist ingen steder... jeg ville ihvertfald op omkring et gforce i prisklasse
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. februar 2001 - 08:51 #5
Et geforce er et bedre kort. Ingen tvivl om det. Men igen skal man kigge på sit behov.

Hvilken type grafik skal der arbejdes med? - Er det kun 2D ville jeg nok kigge Matrox eller Diamond.

Vi kører Helix (3D modeling) på en PIII 600Mhz maskine med 256Mb ram og et TNT2/32mb kort. Til formålet er det den perfekte sammensætning. Vi ville ikke få væsentlige ydelsesforbedringer ved at skifte noget som helst ud :-)

NanoQ
Avatar billede syess Nybegynder
13. februar 2001 - 09:57 #6
Jeg kører med en 1.1 Ghz Thunderbird, 512 PC133 ram og Geforce 2 Pro... Det kan anbefales.. Ja ligesom nanoq siger, du skal ligge vægt på grafikkortet, hvis du vil ha noget der virkelig sparket r.. så skal du vente til Nvidia NV20 kommer på markedet til foråret! Det har 128 DDR Ram og skulle i 2D yde 600% mere end Geforce 2 ULTRA, og i 3D skulle det yde 50 % mere end Geforce 2 ULTRA! Men ok, nu ved jeg ikke om det er 3D grafik du skal bruge din pc til...men det håber jeg da... Processor.??? Hmmmm... Der ville jeg nok også vælge Athlon Thunderbird... Pentium 4 er for dyr i forhold til ydelsen. Men hvis du mere er til Intel end AMD,hvilket jeg ikke kan se nogen grund til, så skal du vente på den nye Pentium 3, Ja, Pentium 3.... Det kan ikke betale sig for Intel at lave P4, så de vil nu lave en ny generation af P3.. Den første af processorerne skulle starte på 1.3 Ghz. og de skulle have et strømforbrug på 1.5 v!! Dvs. at overskuds varmen er minimal.!

Min processor 1.1 Thunderbird bliver, når den har stået længe, op til 58 grader varm.! Det er rimelig meget...

Valget er selvfølgelig dit...men hvis det er grafik du skal ha\'... SÅ læg stor vægt på dit Grafikkort. Jeg har på et tidspunkt set et Geforce Pro grafikkort til 995,- ,det var ude i fisketorvet... Jeg tror det var et tilbud.. Men du kan jo selv se....

\\\\SYESS!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. februar 2001 - 13:45 #7
Blot en smule fornuftigt emnerelevant læsestof :)
http://www.edbpriser.dk/guider/processorer.asp

-Ellers er jeg enig med nanoq her..

Xtom` =)
Avatar billede syess Nybegynder
13. februar 2001 - 13:50 #8
Faktisk en OK Guide!

\\\\SYESS
Avatar billede nire Nybegynder
16. marts 2001 - 05:39 #9
Tak for jeres råd jeg fordeler lige lidt point.

Niels

www.estrategi.dk