Avatar billede kennovs Nybegynder
05. maj 2004 - 11:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ip adresse - Hvem er det?

Hey!

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg kan se IP-adresser... men kan man se hvor i landet vedkommende sidder når man har vedkommenes IP adresse??

Kenneth
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. maj 2004 - 11:56 #1
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. maj 2004 - 11:57 #2
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. maj 2004 - 13:22 #3
Avatar billede xpress Nybegynder
05. maj 2004 - 16:23 #4
kan man få andre oplysninger med hjælp fra disse programmer? f.eks. navn og adresse osv.,?

Skifter man egentlig ip hele tiden hver gang med har adsl og logger pÅ?
Avatar billede kennovs Nybegynder
05. maj 2004 - 17:52 #5
Ja, du får både navn og adresse, hvilket selvskab de har og ti tusinde andre ting.

Det kommer jo an på om din router, switvh har en fast IP eller ej! (Tror jeg)
Avatar billede xpress Nybegynder
05. maj 2004 - 18:18 #6
okay, ja for jeg prøvede lige at tag en tilfældig ip, og der vises da ikke adresse på ejeren af den...kun tdc, tele2 osv.,

hvilket program benytter du da så..
Avatar billede saj Nybegynder
05. maj 2004 - 18:21 #7
Du kan skrive ip adr'en på myip.dk og så får du nogle oplysninger omkring bla udbyder, hvis det ender på dk har personen en dansk isp'er og er sandsynligvis fra danmark
Avatar billede saj Nybegynder
05. maj 2004 - 18:22 #8
hov, havde ikke læst spørgsmålet ordentligt :(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. maj 2004 - 19:30 #9
Man skifte normalt ikke ip(dymaiske el. fast, men det er jo stadig samme udbyder.), tit for man tildelt en adr., visualrout virker perfekt, hvis personen har en server el. domæne, så for du tlf.: nr. adr. fulde navn m.m..
Hvis du ikke for det, er det tit oplyst hvilken udbyder, og derfra kan feks. stoppe spam mails, el andet, ved at kontakte udbyder, og bede dem op at stoppe det.!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. juni 2004 - 13:45 #10
skal du ha´ mere hjælp..O)