Avatar billede rennebo Nybegynder
29. april 2004 - 19:34 Der er 6 kommentarer

Download via. Web Service

Jeg ved det kan lade sig gøre at downloade en fil fra en Web Service, men jeg har ingen anelse om hvordan.

Har du evt. en stump kode, så er det bare helt perfekt.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2004 - 20:29 #1
Du laver en web service med en metode som returnerer string eller byte[], server
programmet læser filen og returnerer indholdet, client programmet skriver filen.

Men jeg kan ikke rigtigt se pointen i fil donload via web service.
Avatar billede rennebo Nybegynder
29. april 2004 - 20:40 #2
Det er tænkt til automatisk opdatering af et klient program, så man ikke er nødt til at styrte hele firmaet rundt med en forbandet CD-ROM.

Mit problem er at jeg ikke blot kan sende binært data gennem en web service.
Den binære data skal pakkes ind i XML for at kunne understøttes af en Web Service - Og det er hvad mit problem er.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2004 - 20:42 #3
Data kunne jo hexificeres.

Men jeg kan stadig ikke se nogen grund til at pakke det ind i XML, hvorfor
henter programmet ikke bare filen med standard HTTP ?
Avatar billede rennebo Nybegynder
29. april 2004 - 20:46 #4
Good point.
Jeg hopper lige i tænkebox og vender stærkt tilbage.....
Avatar billede stefan_v Nybegynder
17. maj 2004 - 17:17 #5
For at gemme data i XML skal du bruge bin.base64 encoding. Works like a charme. Har kun brugt det i en konsol-applikation, men mon ikke det virker..? :)
Avatar billede stefan_v Nybegynder
14. september 2006 - 14:48 #6
lukkes?