Avatar billede fbisen Nybegynder
29. april 2004 - 15:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oracle HTTP Server

Jeg har Oracle installeret og den installerer også Apache hjemmeside.
Problemmet er, at jeg skal bruge port 80, som den bruger. Hvordan kan jeg få Oracle, til at lade være med, at starte Apache op?

Jeg har kigget lidt rundt omkring, og ved godt hvor Oracle hjemmesiden ligger på computeren, skal jeg bare slette den mappe der hedder Apache, eller hvor kan man configurere så den ikke starter Oracle hjemmesiden?

Tak for hjælpen!
Avatar billede lbaad Nybegynder
29. april 2004 - 15:47 #1
Hej
Du kan stoppe servicen i kontrolpanelet.
Der er en service der hedder noget med oracleHTTPservice. Den skal sættes til manual eller disabled. Så starter oracle ikke Apache op mere.
Du kan jo også ændre porten til en anden end port 80!!!

Mvh
Lars
Avatar billede fbisen Nybegynder
29. april 2004 - 16:02 #2
Jeg skal ikke rigtig bruge OraclesHTTPservice til noget. Jeg skal bare bruge databasen. Det kan man godt uden HTTPservicen ikke?

Men tak. Jeg tjekker lige tilbage senere. Skal lige tjekke noget....
Avatar billede lbaad Nybegynder
29. april 2004 - 16:13 #3
Jo, du kan godt bruge Oracle uden HTTPservicen. Det er ikke et must, at have den med.
Avatar billede fbisen Nybegynder
29. april 2004 - 16:31 #4
Hvordan er det helt præsist, at man får HTTPservicen væk.... jeg kan ikke rigtig finde det... ?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
29. april 2004 - 22:43 #5
Hvilken platform er det på ?
win2000 eller xp - så skal du bare ind i services. Finder du i dit kontrolpanel.