Avatar billede stjernen Nybegynder
29. april 2004 - 15:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indlejret Sql

Hej eksperter. Jeg ville høre om der er nogen der kunne svare mig på hvad indlejret sql er, heriblandt måske hvordan det bruges og hvorfor.

Mvh stjernen
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2004 - 15:43 #1
Du mener "embedded SQL" ?

Et program med embedded SQL er et program i C/COBOL/FORTRAN/whatever med nogle
linier

EXEC SQL en eller anden SQL sætning

Det kører man gennem en såkaldt precompiler som konverterer til
ægte C/COBOL/FORTRAN/whatever d.v.s. at EXEC SQL bliver erstattet
med nogle kald til database API (EXEC SQL er standard men det kald
der oversættes til er database specifikke).

Det program oversættes så normalt og bruges.

For 15-20 år siden var det standard måden at bruge en database på !
Avatar billede stjernen Nybegynder
29. april 2004 - 16:03 #2
vil det sige, at man bare kan bruge et java-program fx til at lave en Sql-forespørgesel med, som kontakter en database, en access-database fx.?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2004 - 16:10 #3
Hvis Microsoft leverede en precompiler til embedded SQL for Java og Acess, så kunne
du slippe for selv at lave JDBC kaldene, men få dem genereret for dig.

Det har Microsoft ikke !!

Oracle har lavet en. Men de har stoppet supporten i 10g.

Embedded SQL er ikke på mode længere.