Avatar billede thafizzle Nybegynder
27. april 2004 - 16:07 Der er 11 kommentarer

Spyware problemer

jamen d r sådan at jeg har gjort, som d så fint står beskrevet her på eksperten, altså hentet spybot og hijackthis, slettet d der har været på pc'en med spybot, kopieret resultatet af hijack scanningen, så ska jeg lige huske og fortælle at jeg også har adware 6.0 programmet dog uden abonnement. Så har jeg prøvet at scanne med både spybot og adware, men resultaterne blir ikke d samme i nogle tilfælde, altså spybot finder intet, mens adware finder 1-2 spyware filer. Hvordan kan d være?? Hvor skal jeg sende de logfiler fra hijck til nærmere undsøgelse??
Avatar billede badmanndk Nybegynder
27. april 2004 - 16:09 #1
du skal bare paste din indholdet af din logfil her..
Avatar billede arlet Juniormester
27. april 2004 - 16:10 #2
Ja, bare læg den herind hvor du skriver en kommentar.

Så kigger vi på den
Avatar billede arlet Juniormester
27. april 2004 - 16:26 #3
Du får lige en vejledning : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede thafizzle Nybegynder
28. april 2004 - 13:10 #4
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe
C:\WINDOWS\System32\bcmwltry.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\128812\Skrivebord\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.onside.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hp.com
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD05] c:\Programmer\Hewlett-Packard\{45B6180B-DCAB-4093-8EE8-6164457517F0}\hphupd05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "c:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon05] C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [win32.exe] C:\WINDOWS\win32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpyKiller] C:\Programmer\SpyKiller\spykiller.exe /startup
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O16 - DPF: {11111111-1111-1111-1111-111111111123} - file://c:\windows\win.exe
O16 - DPF: {11111111-1111-1111-1111-111111111157} - ms-its:mhtml:file://c:\nosuch.mht!http://extreme-virgins.com/dkvaget/x.chm::/load.exe
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {30528230-99F7-4BB4-88D8-FA1D4F56A2AB} (YInstStarter Class) - http://download.yahoo.com/dl/installs/yinst0309.cab
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
28. april 2004 - 13:12 #5
kigger den igennem
Avatar billede arlet Juniormester
28. april 2004 - 13:19 #6
Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [win32.exe] C:\WINDOWS\win32.exe

O16 - DPF: {11111111-1111-1111-1111-111111111123} - file://c:\windows\win.exe
O16 - DPF: {11111111-1111-1111-1111-111111111157} - ms-its:mhtml:file://c:\nosuch.mht!http://extreme-virgins.com/dkvaget/x.chm::/load.exe
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab

Find og slet i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\win32.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede thafizzle Nybegynder
28. april 2004 - 23:00 #7
okay.. men jeg er ikke helt med på d sidste..

altså: Find og slet i fejlsikret (f8 ved opstart)

C:\WINDOWS\win32.exe

hvordan gøre jeg d?
Avatar billede skovnoia Nybegynder
28. april 2004 - 23:39 #8
genstart din computer, tryk f8 under opstart.../tryk et par gange,du skal ramme rimlig precist!!!!
gå i windows mappen og slet win32.exe
C:\WINDOWS\win32.exe
genstart normalt!

ha det noia!
Avatar billede thafizzle Nybegynder
29. april 2004 - 10:08 #9
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AUpdate.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\System32\bcmwltry.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\128812\Skrivebord\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.onside.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hp.com
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD05] c:\Programmer\Hewlett-Packard\{45B6180B-DCAB-4093-8EE8-6164457517F0}\hphupd05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "c:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon05] C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpyKiller] C:\Programmer\SpyKiller\spykiller.exe /startup *****
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {30528230-99F7-4BB4-88D8-FA1D4F56A2AB} (YInstStarter Class) - http://download.yahoo.com/dl/installs/yinst0309.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab  *****
Avatar billede thafizzle Nybegynder
29. april 2004 - 10:10 #10
Jeg har sat 5 stjerner ud for dem, som jeg mener også burde slettes.. Hvad synes I?
Hijackthis har lavet backup filer af dem som jeg har "fixed", skal de også slettes?
Avatar billede arlet Juniormester
29. april 2004 - 12:47 #11
Ja, du skal lige finde og slette spykiller, den er ikke god..

Kig i tilføj/fjern og slet der.
ellers i c:\programmer\spykiller <-slet mappen

Den anden 016 er god nok..

Derudover er din log ren og du kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm