Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 01:11 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Kategori-Admins

Andreas er du ikke helt vildt træt af at skulle være politimand/udsmider her på Eksperten... det må tage enormt med tid, som kunne bruges på noget bedre (læs: udvikle Eksperten)???

Idé: Udnævn en admin for hver kategori. Jeg er sikker på at vi alle kender nogle personer indenfor de kategorier hvor vi kommer, som alle stoler på og respekterer. Lad os udnævne nogle personer der kan håndtere snyderne og tvivlsspørgsmålene
Avatar billede kapla Nybegynder
12. februar 2001 - 01:15 #1
God ide
Avatar billede makse Nybegynder
12. februar 2001 - 01:15 #2
Yup. :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. februar 2001 - 01:15 #3
God idé ... men som sædvanligt har admins nok ikke tid til at \"se på forslaget\" ..
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 01:20 #4
td >> tror du ikke admins sover *GG*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 01:21 #5
Hvorfor skulle de dog sove, når vi andre aldrig gør det??? Jeg vil gerne melde mig frivilligt allerede. Jeg bliver en hård uretfærdig satan, der skal husere flere kategorier...

/Nikolaj
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. februar 2001 - 01:22 #6
nil.dk:> nåå jow, nu .. men jeg mener når de ellers vågner engang og ser spm.\'et siger de sikkert bare \"fin ide. den er kradset ned ..\"

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. februar 2001 - 01:24 #7
nikolajdu:> jeg vil gerne sætte mig på ASP kategorien .. og måske VB .. :o)

Men på den anden side se ..hvad skal vi bruge en admin for HVER kat. for ?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 01:24 #8
td >> måske, men jeg håber nu at de tager den til sig... jeg har tænkt længe over den.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 01:25 #9
td >> 1 person pr. kat. giver overblik og samtidig bliver det en overkommelig opgave. Mange andre communities gør det på denne måde.. med moderators.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 01:26 #10
Jeg vil gerne have Job:Freelance ... NÅÅÅÅRRHH NEJ *hehe*
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. februar 2001 - 01:29 #11
nil >> det admins søgte var assistance til udvikling af eksperten grundet vores mange gode ideér og forventninger til at alt laves igår.

At have \"KategoriCops\" synes en god ide, men man skal passe på med den snart udbredte lynch stemning med \"skyldig til andet er bevist\" der huserer på eksperten. Således er det kanon vigtigt at den/de personer der skal husere kategorierne hverken er for hurtige, for hårde ej heller blødsødne.

En anden ting... Vi har også nogle gange ferie... Hvad sker der når en admin tager på ferie en 2-3 uger ? så skal der aftales backup m.v. Alt ialt en større administrativ opgave end øjensynligt - ikke at jeg ikke tror du har gennemtænkt konceptet, men admins specificerede tidligere at det ikke var den hjælp de ledte efter.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 01:34 #12
ljweb >>

Jeg ved godt at det admins allermest har brug for er firvillige udviklere.. og jeg har også skrevet til dem at jeg var mere end villig.. hvis altså ikke det bar var fordi jeg er ASP\'er og ikke PHP\'er.

Jeg ved også godt at det kan være meget problematisk med KategoriCops... men jeg tror at hvis man vælger de rigtige, ville det fungere. Jeg mener ikke at det skal være typen nikolajdu \"Jeg bliver en hård uretfærdig satan, der skal husere flere kategorier...\" - det skal heller ikke være mig selv... jeg bliver alt for irriteret af og til... men der er nu typer som ville være gode...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 01:37 #13
ljweb >> forsat...

Tager Andreas og Jakob aldrig på ferie?

Jeg ved godt at konceptet måske ikke holder.. jeg vil bare gerne sætte gang i debatten omkring det administrative ved Eksperten.. og håndteringen af alle snyderne... og beskyldningerne og tvivlstilfældene.... nu har vi længe snakket udvikling og funktioner.
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. februar 2001 - 01:40 #14
nil >> for at systemet skal virke skal folk vide hvem admins er, men undgå forskelsbehandling. Der må ikke hærske tvivl om deres motiver eller bevæggrunde.

Kan man få et system op med en 2-3 admins på eksperten næsten 24/7 vil systemet kunne fungere. Evt. med et admin system med afstemning således én kan foreslå advarsel / udsmidning af én person mens en anden så skal acceptere.

Heldigvis har \"rigtig\" admin en holdning om kort proces når bevismaterialet er samlet. Blot synd de skal tage resourcer fra det essentielle, nemlig udvikling af eksperten til at blive endnu bedre for os alle.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 01:45 #15
ljweb>>

Jeg er enig med dig i at Andreas som hovedregel er retfærdig og konsekvent. Jeg synes bare at det er en skam at han skal bruge så meget tid på det.

Jeg ville meget nødigt undvære Eksperten... og vil gerne være med til at kæmpe for at den består i en ordentlig form.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 01:47 #16
nil.dk - Det var mere ment som en joke.

Jeg har af og til også ganske meget temperament, men ansvar kan trods alt gøre en hel del ved folks indstilling.

Man kan faktisk komme til at lyde helt klog.

For at undgå ballade skulle en Kat-Admin måske ikke have rettigheder til at slette nogle, men så blokere en bruger ind til problemet er løst.

At stemme om hvem der skal vælges er en umulighed - for hvem har stemmeret i hvilke kategorier?? Det skal på en eller anden måde være en der anbefales af de andre.

/Nikolaj
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 01:50 #17
nikolajdu >>

Jeg ved godt at det var en joke.. det var også bare ment som et eksempel.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 01:53 #18
Kom i øvrigt i tanke om at Andreas da vist en gang hadve lovet mig en sherif-stjerne.

http://www.eksperten.dk/spm/45565

/Nikolaj
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 02:00 #19
Jeg kan godt se nu at det ville blive noget rod med så mange admins... men jeg tror at ljwebs forslag om nogle stykker ville hjælpe.

Altså:

Hovedadmins: Andreas og Jakob
Hjælpekodere
HjælpeAdmins(sheriffer)

???
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 02:00 #20
Eller måske et dommerpanel, der kan vurdere de tvivlsomme sager?
Avatar billede fcs Novice
12. februar 2001 - 02:05 #21
Jeg synes det er en glimrende ide med kategori-admins. Der er dog nogle praktiske problemer med indførslen af et sådan koncept. Ferie er et af dem, et andet er at vælge de rigtige personer. For det første skal det være personer, som Andreas og Jakob stoler 100% på, for det andet skal det også være personer som respekteres af brugerne.

Måden en Kat-Admin opfører sig på skal være venlig, men bestemt. Han/hun skal være hurtig til at reagere, men ikke overilet. Vigtigst af alt er dog at linien er den samme i alle kategorier. Derfor skal der sættes fælles spilleregler (mere uddybende end de nuværende regler) for Kat-Admin\'ernes ansvarsområder, opførsel og indflydelse.

Hvis man kan sikre at de rigtige personer bliver valgt i de respektive kategorier (eventuelt lave aftale om at Kat-Admin i kategori X passer biksen for Kat-Admin i kategori Y mens han/hun er på ferie), samt at der er et klart sæt retningslinier for Kat-Admins ansvarsområder og attitude, så tror jeg godt at ideen kan forbedre eksperten. Denne forbedring sker ved både at sikre en hurtigere og bedre reaktion overfor svindel/tvivlsspørgsmål/irriterende brugere, samt give Jakob og Andreas bedre tid til at klare de mere generelle og overordnede problemer/udviklingsmuligheder ved eksperten

Det var bare det jeg ville sige. Hej, Hej!

Peter / FCS
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. februar 2001 - 02:06 #22
Jeg melder mig frivilligt til de to sidste... har snakket med andreas om det ene punkt allerede :)

nå, LJ skal vist have noget søvn hvis jeg skal gøre nogen gavn før middag ;) arriverderchi
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 02:13 #23
Et ø-råd hvor vi kan stemme folk hjem??

Det er rigtigt at mange Admins vil være mere uoverskueligt. Alle vil nok ikke være på samtidigt, men jeg, tdaugaard og Ljweb vil nok. Omvendt burde man alligevel give ansvaret for oprydning til én person i hver kategori.
Jeg tager ofte turen rundt i Flash kategorien og forsøger at få lukket gamle spørgsmål. Det ville være så rart, men er bare umuligt.

Man kan så ved siden af have \"ghostbusterne\", der smider folk ud. Jeg mener stadig at \"sherifferne\" ikke behøver rettigheder til at slette, men så ihvertilfald til at blokere på en eller anden måde.

/Nikolaj
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 02:16 #24
Jeg tror jeg vil følge ljwebs eksempel (ZZZZZZZ) men jeg tror at vi har fat i noget rigtigt her.. lad os se i morgen...
Avatar billede makse Nybegynder
12. februar 2001 - 02:18 #25
Jeg mener ikke at man skal \"blokere\" brugere. Så har de jo ikke en chance for at tale deres sag.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 02:19 #26
god pointe makse :-)
Avatar billede makse Nybegynder
12. februar 2001 - 02:22 #27
En bedre ide, end at blokere, var at man lavede deres status om, så de kun kunne kommentere på spørgsmål, men ikke svare.

Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 02:23 #28
ljweb >> før middag *lol* jeg skal op kl. 6.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 02:24 #29
Meget bedre idé.

- Nå nu kan jeg vist heller ikke tænke mere. (En del vil påstå jeg aldrig har kunnet!).

Go´nat.

/Nikolaj
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
12. februar 2001 - 10:48 #30
Jeg synes der er et spændende perspektiv i forslaget, men det er også helt sikkert, at det vil kræve mere end vi umiddelbart regner med. Der skal laves langt mere dertaljerede regler, så ingen er i tvivl, når de skal håndhæves, der skal kodes et administratormodul med rettigheder til co-admins, osv. Der er allerede mange som hjælper med at identificere brugere, som ikke skal være på sitet, og giver os besked. Jeg synes til trods for dette at forslaget er ganske OK, men er p.t. i tvivl om det i praksis vil give forbedringer/tidsbesparelser. Det tager lige så lang tid for os at administrere dette nye system.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 10:51 #31
andreas_admin >>

Efter at have sovet på det er jeg meget enig med dig. Det vil kræve en masse arbejde at sætte det i værk.

Det er bare så frustrerende med alle de fuskere og det er frustrerende at se hvor meget tid du og andre brugere som f.eks. tdaugaard, bruger på dem.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 11:32 #32
Damn...  Hvis bar jeg ku´ PHP - Så skulle jeg redde hele verden og eksperten.

I har nok ret at udviklingen af et Co-modul og et præciseret regelsæt nok vil tage så lang tid at det går i sig selv.

/Nikolaj
Avatar billede nil.dk Nybegynder
12. februar 2001 - 11:34 #33
Damn... Hvis bare Eksperten var kodet i ASP - Så skulle jeg redde hele verden og Eksperten. *GG*
Avatar billede tommyf Nybegynder
12. februar 2001 - 11:38 #34
Hvor langt er Erikjakobsen kommet med hans forslag til et nyt regelsæt?