Avatar billede normanner Nybegynder
26. april 2004 - 00:39 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Pop-Up menu med frame'set

Jeg forsøger at få et menusystem med drop down at fungere, - bruger Dreamweaver MX2004.

Jeg har fået rollower efekten at fungere med swap image,
og har så tænkt mig at bruge Show Pop-Up Menu at lave en rullegardin menu, men den vil ikke lykkes.

Måske er det fordi sitet er lavet med frameset. Menu'en er plaseret i et frame ovenfor et frame med indhold.

Er der nogen som har erfaring med den slags, som kan fortælle om det er muligt at få den slags menu'er lavet med Dreamweaver MX2004.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 00:48 #1
Så længe du bare bruger "Code-view", er det fuldstændigt ligegyldigt (bortset fra MS Frontpage!), hvilket program du bruger.  :-)

Men jeg vil nu nok anbefale dig at finde et færdigt script ude på nettet. Der er masser af dem, og de er både gennemtestet og lige til at bruge, og gratis som freeware.  :-)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. april 2004 - 00:52 #2
http://www.macromedia.com/support/fireworks/ts/documents/popm_ovrlap_fw.htm

måske det kan hjælpe dig.

Bare glem alt det de beskriver om Fireworks, det skulle være nøjagtigt den samme javascript kode som du får når du bruger Show PopUp Menu i DW
Avatar billede normanner Nybegynder
26. april 2004 - 00:56 #3
Jeg har forsøgt at finde "freeware", men finder igen som fungerer med grafik-billeder, som, jeg skal bruge.
Jeg stillede spørsmålet fordi jeg har Dreamweaver MX2004
og tænkte at det måske ku løse problemet.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 00:58 #4
Jeps, ellers er her ca. 3.430.000 flere websites om pop-up menuer, som Google fandt på 0,20 sekunder:
http://www.google.dk/search?q=Pop-Up%2BMenu&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 01:00 #5
...hvis du vil have grafik-billeder med ind i menuen, skal du lige sikre dig, at menuen er cross-browser. Altså at den ikke kun duer i Explorer.  :-)
Avatar billede normanner Nybegynder
26. april 2004 - 01:00 #6
extend > det var min første tanke, men fandt desværre ingen :(
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 01:07 #7
Fandt du ingen menuer??? Der er 3.430.000 websites om pop-up menuer her:
http://www.google.dk/search?q=Pop-Up%2BMenu&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 01:08 #8
...det skulle du nok kunne få 2-3 måneder til at gå med.  :-)
Avatar billede olebole Juniormester
26. april 2004 - 03:26 #9
<ole>

Du kunne også søge i JavaScript- og/eller (D)HTML-kategorierne her på E. Der er adskillige spørgsmål om dropdown-menuer om ugen  :)

Problemet ved den slags menuer i framesets er, at du skal have hovedpunkterne liggende i én frame - og dine popups (selve menuerne) liggende i en anden frame. Du kan ikke få noget til at gå ind over en frame-kant.

/mvh
</bole>
Avatar billede normanner Nybegynder
27. april 2004 - 02:37 #10
bojohansen > Tak for link, er det muligt at få lidt hjælp, jeg har knoklet men kan ikke få den til at fungere. Jeg går ud fra at en del "menukode" skal kopieres ind i alle filer, men det vil ikke lykkes :(
Avatar billede miss-g Seniormester
06. maj 2004 - 02:31 #11
Her er en vejledning (på svensk) hvordan man kan lave en dropdown menu i Dreamweaver (egentlig uden at skulle rette i koden):

http://www.mainland.se/index.htm

Se kolonne 2 - Dreamweaver MX menu.

Ved ikke om du kan bruge det til noget?
Avatar billede miss-g Seniormester
06. maj 2004 - 02:36 #12
Samme smøre på engelsk:
Adding, removing, and changing the order of pop-up menu items

You use the Contents tab in the Show Pop-up Menu dialog box to create menu items. You can also use this tab to remove existing items, or to change the order in which they appear in a menu.

To add pop-up menu items:

1. In the Contents tab, create a pop-up menu item by doing the following:

In the Text field, select the default text (New Item), then type the text you want to appear in the pop-up menu.

2. Set additional options, as desired:

If you want the menu item to open another file when clicked, in the Link field, type the file path or click the Folder icon and browse to the document you want to open.

If you want to set a location in which the document opens, for example in a new window or in a specific frame, in the Target pop-up menu choose the desired location.

Note: If the frame you want to target doesn't appear on the Target pop-up menu, close the Show Pop-Up Menu dialog box, then in the Document window select and name the frame.

3. Click the plus (+) button to add additional entries to the Show Pop-Up Menu preview list.

When you finish adding menu items, click OK to accept the default settings or select another Show Pop-Up Menu tab to set additional options.

To create a submenu item:

In the Show Pop-Up Menu list, select the item you want to make into a submenu item, then do one of the following:
-To indent an item in the menu list, click the Indent Item button.
-To remove an indent, click the Outdent Item button.

Note: You cannot make the first menu item in a list a submenu item.

To change the order of an item in the menu:

In the Show Pop-Up Menu list, select the item you want to move up or down, then click the Up or Down arrow to move the item where you want it to appear.

To remove an item from the menu:

1. In the Contents tab, select the menu entry you want to remove in the Show Pop-Up Menu list.
2. Click the minus (-) button.