Avatar billede overloaded Mester
24. april 2004 - 16:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Findes der et program der laver .tar.gz filer om til *.rpm filer?

Findes der et program der laver .tar.gz filer om til *.rpm filer? Hvis
der gør - hvad hedder det og hvor kan jeg downloade det.
Avatar billede lap Nybegynder
24. april 2004 - 16:49 #1
rpmbuild
Avatar billede wolly Nybegynder
28. april 2004 - 19:46 #2
Jeg tror det du ønsker er at få et eller andet program du har downloadet fra eks. sourceforge.net til at blive til en simpel og dejlig .rpm fil. Dette kan ikke lade sig gøre, da de programmer du downloader som .tar.gz er kildekode til et program. Det vil sige at du skal compilere dem for at de virker. En .rpm er en pakker hvor en eller anden nørd har compileret programmet for dig, til en given destribution.

Du kan ikke springe det led over hvor der er en person, der modificere programmet inden compileringen, som jeg tror er hvad du ønsker.

Hvis jeg har forstået dig rigtigt, kan det du søger ikke lade sig gøre!
Avatar billede overloaded Mester
29. april 2004 - 00:09 #3
Har installeret Dappix på en pc der er der et program der hedder alien, der kan convertere de forskellige formater.